Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 3403 ggr
indra-bus
0

Adhd o sjuk?

Hur är ni när ni är sjuka?Jag var till vc i morse har halsfluss o är rätt hängig. Men ändå så rastlös.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Zaphix
0

Jag är halvdöd, är jag lite förkyld så känns det som om jag kommer att dö, minst. :)

Jag är sällan speciellt rastlös när jag är sjuk, då håller jag mig lugn och tycker synd om mig själv..

Är som man brukar säga att män är när dom är förkylda. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
0

Är aldrig rastlös när jag har feber. Men om det bara är halsfluss utan feber kan jag självklart vara det. Förkylning och feber är det som får mig svag.

[Kaktuz]
0

Beror på vad det är. Är det vanlig förkylning kan jag tyvärr vara igång med hushållet, tills jag bli snurrig. Har jag feber likaså. Är det däremot allt, halsen, feber, snor etc ligger jag mer men kör ändå dagsrutinerna. Tyvärr även aktiv vid magsjuka..

indra-bus
0

Har 39.5. i feber. Orkar inte göra något hunden är med i sommarstugan. Somnade en stund nu. Men de är långtråkigt..

[Kaktuz]
0

Jag bruka ta något kryss eller måla, bara mina fingrar är igång..

[aspie]
0

Ja hjälp! När jag är sjuk och har feber är jag jätte sjuk Rynkar på näsan

När jag var ung hade jag ofta halsfluss och över 40 grader, nästan 41 vid nåt tillfälle. Då låg jag nästan livlös. De tog som väl va bort mina mandlar när jag var 17 år. Gick pga det ner 12 kg på 3 veckor till 46 kg. Då var jag riktigt smal Tungan ute

Rastlös är jag aldrig då för jag är för sjuk för det..

[Varulv]
0

Jag är iofs aspergare, men har alltid blivit helt utslagen av en infektion tex förkylning. "Att vara sjuk" för mig, det är en helt annan växel än att fungera normalt, och har så varit i allom tid.

indra-bus
1

Men Varulv du är ju man oxå ;)

[Varulv]
0

#8 eh-h…? Foten i munnen

Uschäckta, men nu begrep jag faktiskt inte… ObestämdFlört

indra-bus
1

Ni tjejer snackar om att föda barn.. Men ni skulle bara veta hur de käns när en kille är fökyld. Reklamen..

Är du med??

Karmatarerskanise
0

#9 Det är ju ett vanligt skämt att män blir så mycket sjukare av en förkylning än kvinnor :)

[Varulv]
0

#10, 11 Ha ha! Då är jag med! Skrattande

(Men faktiskt, det kan kanske ligga någon sanning i det? Obestämd)

Karmatarerskanise
0

#12 Ja, jag läste om någon undersökning som hade gjorts, och den visade att män faktiskt blir sjukare än kvinnor vid förkylning. Hur sann undersökningen var vet jag inte. Men med tanke på att de flesta män blir helt off vid förkylning så kanske det stämmer :)

[Varulv]
0

#13 Intressant! Ja, jag skulle kunna tänka mig att det skulle kunna stämma. Vet inte så mycket om hur ni kvinnor mår annat än att jag ju vet, att ni ofta kämpar på tappert i alla lägen. Känner samtidigt mig själv och vet, hur dålig jag faktiskt blir.

Karmatarerskanise
0

Hittade en artikel på aftonbladet, kanske inte bästa källan men ändå :P

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12255948.ab

[Varulv]
0

#15 Ja det var rätt tänkvärt faktiskt! Ligger säkert nåt i det. Se där! som sagt! Flört

Karmatarerskanise
0

Tungan ute

[Varulv]
0

#17 Tack för i kväll, Hera! Det var trevligt samtal! Nu gör jag som vår vän i parallelltråden - går och lägger mig. Godnatt! Vi hörs förhoppningsvis imorrn! GladKyss

Karmatarerskanise
0

#18 Tack själv! Sov gott! :)

AnneN
0

Blir jag sjuk så blir jag totalt däckad, sover mest och om jag inte sover så sitter jag vid datorn eller ligger på soffan och ser tv, kanske läser en bok.

Har jag feber så kan jag sova nästan hela dygnet, bara vakna för att gå på toa och dricka vatten, sedan slocknar jag igen.

Enda gånger jag blir rastlös då jag är sjuk det är om jag inte känner mig sjuk annat än att jag har ont någonstans, men då brukar jag lösa rastlösheten med att pyssla med djuren, träna enkla stillsamma trix med hunden, skriva artiklar till forumet, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cafesinner
0

Heldöd men som sagt ändå rastlös inombords så brukar ligga med en laptop eller en bra serie:)

sudniF
0

rastlös och kan nog pressa mig rätt långt, på gott och ont antar jag