Sjukdomar och kost
Läste ett förhandstryck av boken om kopplingen mellan kosten och sjukdomar och jag måste påstå att jag blev förbluffad över att inte ämnet har belysts mer och att sparsam information finns runt kopplingarna. Kosten har en avgörande betydelse det går inte att blunda för. Jag rekommenderar varmt att läsa mer om boken här: http://gluten-celiaki.blogspot.com

Ja vad vi väljer att stoppa i oss har väldigt stor betydelse för hälsan, hoppas boken når ut till många 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Verkar intressant. Jag har länge misstänkt att det är något med min mat som jag inte tål dock inte psykiska bevär utan fysiska besvär.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja min näsa t.ex sväller igen av öl och vissa kryddor så det försöker jag undvika.
Självklart påverkar vår kost oss vare sig vi märker det eller inte 
#3 Jag har samma problem och fick den här förklaringen av en läkare; Blodkärlen vidgas av alkoholen och mest märks det i näsan där man blir täppt eftersom det är mycket vaskulärt och ett relativt trångt område.
#4 Men jag blir bara täppt av öl. Vin är jag oxå överkänslig mot men det yttrar sig mer som blossande rött ansikte och intensiv hetta i ansiktet. Har inbillat mig att det är humle i ölen som jag inte tål.
Kul i varje fall att få en förklaring till nästäppan 
Tack så mycket för tipset:)
Jag har kommit på att en diet av nötter, kött och rödvin funkar bäst för min digestion.
#7 "Låter" som en fin god diet 
#8 Ah, tack aspie! 
Har du provat själv, månne…? 

#9 Kanske det 

…