Sitter mycket!!
Hej!
E 26 år, ny här på fokus o har ADD. Undrar om det e fler med ADD som har sjukt svårt att vara aktiv. Själv sitter jag bara hemma framför datorn dag ut o dag in. Vet inte vad jag skulle gjort istället men det känns ju som man inte lever så jävla mycket om ni fattar vad jag menar. Kan få fet ångest av det ofta. Känns som att man inte har något tändstift i härnan.
Låter det bekant någon?
Nä dte vet jag väl inte. Jag har bar ainget fritidsintresse just nu.
nä det var kanske en dum fråga…
Jag har också samma problem. Sitter alldeles för mycket vid datorn och bara gör typ ingenting egentligen. Ibland har jag spännande intressen men blir ändå bara sittandes vid datorn, istället för att ägna mig åt intressena. Riktigt jobbigt är det.
Kommer antagligen att få diagnosen ADD snart. Och ja, det är typiskt ADD.
Jag försöker komma på sätt att lura upp mig.
#7 skrivet av CajsaBajsa
Men, ni har inte tänkt på at sitta vid datorn, kanske är erat intresse? :P
Jo men det är klart att det kan vara. Men det är det inte för mig. Eller jo, litegrann, men det är inget jag vill ägna så mycket tid åt som jag gör.
Sitter man vid datorn jättemycket och är nöjd med det, då är man ju nöjd med det och det gör inte så mycket. Men om man gör det fastän man egentligen skulle vilja göra nåt annat, som man känner nåt bättre. Då är det ju en annan sak.
Så som jag förstod Emil85 så vill han inte sitta så mycket som han gör, men har svårt att komma igång att göra något, eller vet inte vad han ska göra istället.
Lider själv av hypoaktivitet så du är inte ensam. Genomgår en neuropsykiatrisk utredning atm så vet inte vad det är för fel än. Jag har som "vågor" av hypo- varvat med hyperaktivitet men mestadels hypo.
#9 skrivet av CajsaBajsa
Jo, jag förstod det….
Jag känner igen det där….vet även, att det lätt kan bero på att man jämför sig med hur andra lever sina liv.
Man hör hur aktiva andra är, hur de hittar på saker med mer.
Men, man själv tycker att man bara sitter vid datorn.
….att något sådant kan göra att man känner att man BORDE vara mer aktiv, fast man egentligen, kanske inte vill det
Jag har för mig att ADHD i barndomen vänds när man bli vuxen. Alltså hyperaktiviteten vänds inåt och man blir skittrött. Jag har varit jättetrött sedan högstadiet… och nu efter lååång väntan på hjälp utredas för ADHD.
Ingen trodde att jag skulle kunna ha ADHD.. "du är ju så trött jämt" Ja det är för att hjärnan går på högvarv = H:et så jag är trött jämt.
Vad jag förstått är det så.. Så jag tror de som har ADD ska egentligen fått ADHD. Det är min känsla av det jag har läst.
det finns delade meningar hos olika läkare och psykologer om hurvida ADD och ADHD funkar,
psykologen som utredde mig sa att när jag som ung va super-aktiv hade jag ADHD och nångång i tonåren när min ångest visade sig och min hyperaktivitet så gott som försvann så blev det till ADD.
medans min nuvarande läkare sa att det är helt fel, han menar att har man ADHD som barn har man det även som vuxen, samma gäller då ADD.
som tur är så är detta ingen direkt viktig fråga, men intressant
Puttar denna.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Det där med ADHD och blir trött närmna blir äldre..det känner jag igen!
Jag har ADHD oc nu när jag är i vuxen ålder (51) så blir jag mest sittande, meeen med en störande inre stress/energi som gör att hjärnan går för högvarv men kroppen orkar inte!
Så man blir alldeles handlingsförlamad. Vill så mycket men det blir så lite gjort och gör man något, då går det i 200 km i timmen och allt på en och samma gång
Min dotter (17 år) hon har ADD och sitter konstant vid datorn och jag får tala om för henne att hon måste ta hand om sin häst och hund..men då gör hon det!
Det är bara det att det blir så mycket sittande inne för henne vid datorn och hon skulle må bättre av att röra på sig lite mer. komma ut på dagen för att fylla på D-vitaminet i kroppen 
Carpe Diem….Fånga dagen
Jag har ehm enligt utredningen ADHD men i papperna står det ADD och AS 
Men njae just nu med skitrygg ja, men egentligen mår jag bäst med massor massor av fysjobb, då mår jag spom bäst både psykiskt och fysisk, fast jag har en tendens att spåra ur och gå till överdrift.
Fast jo jag kjan hamna i lite apatiska lägen om jag är deppig eller allt bara krånglar hur jag än försöker att ta mig runt det. Då gör kroppen ont av trötthet och bara ta sig upp ur sängen är en kamp.