Dagbok.
Startar e dag boks tråd där man kan skriva om allt (man vill)
Om. I dag har jag feber ligger i soffan.
Eller denna j.. på konsum tog för mycket betalt grr.
Eller i dag skiner solen.
Eller jag ska på släkt middag vill inte vill inte typ.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Idag hade jag planerat att städa, men jag lyckas inte ta tag i det. Blir så irriterad!
Pärlar arslet av mig, deadline är imorgon och jag har bara kommit halvvägs på den sista biten och inget är kantsytt…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Kollar på Dr Quinn säsong 3 och uppdaterar Bokstavsfolk då och då
.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#3 Magic love i Dr Quinn..guud vad jag älskar den serien..sully oooh så jäkla snygg
Jag har badat och ska strax åka och handla:-)))
Alltså inte i havet för d e jag för feg för,skulle dö om jag kände nåt slemmigt monster på fötterna *S*
Dom är väldigt vackra bägge 2..sorry nu vart jag ot

Mossquinnan! Håller med Sully är vansinningt snygg/vacker 
Bortsett från det så har jag gjort vanliga sysslor som hundpromenader, diska, plocka undan, cyklat och handlat, fixat klorna på hunden, lagat mat som var jätte gott.. Tailändsk fiskgryta på lax *mums*
ska städa palkogen… Vill inte gör allt annat än de.. sitter här. Men nu g.. Ses i kaffe pausen ;)
sluurp va gott aspie
Ja han e så sjukt vacker så man knappt klarar av att se på honom *asg*

Klev upp ca 3 timmar efter väckaren ringt (sover hårt då jag väl somnar), gått en sväng runt parken med min hund som just nu är totalt hopplös vid hundmöten eftersom hon löper och ser hon en hund så lägger hon sig ner och gör sig så tung hon bara kan! (tur man har gott om tålamod med djuren).
I övrigt har jag bara suttit vid datorn.
#7 tack aspie för att du påminner mig om att jag måste klippa klorna på alla pälsklingarna här hemma. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Instämmer till fullo mossqinnan 
#10 Det var ju bra att jag kom med nåt som gjorde nytta 
Jag städade balkongen i går. O vad skönt de kändes efteråt att jag äntligen tog tag i de..
Jag tog före o efter bilder som jag tänkte visa. O de hjälpte till.
Måste bara få in dem i datorn men dottern har inte haft tid o hjälpa mig.
Trött, skakig, illamående men klar med smycket… bilderna inskickade, dom blev inte så bra som jag ville men men jag hann inte göra mer.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Idag känns det bättre. Har precis ätit och nu laddar jag inför träningen.
#13 Kan jag få se bild på smyckena?
De skulle nog jag o dottern faktiskt tycka vara kul att hålla på med något vi kunde göra tillsamans..
Ska ta en titt inne på smycke tillvärkning ;)
indrabus, just det här halsbandet kan jag inte visa eftersom det är med i en gigantisk internationell tävling men jag kommer att visa sen när arrangören har fixat allt han behöver.
Ok, Vad spännande.. Då önskar jag lycka till.. O väntar med spänning på bilderna ;)
Jag har varit på promenad idag. Skönt att få komma ut och röra på mig lite. Har annars varit inne hela denna vecka.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Rastat mopeden till skogen, ätit blåbär och smultron, plockat massa kantareller, rensat kantarelerna.
Typ städat tre rum, bara damma och damsuga kvar.
LAgat middag och nu sitter jag här, skulle ha gjort klart den där sista uppgiften på en kurs tills idag hade jag tänkt, men ice, inte ens halvvägs, så får jobba på det när sambon har semester ändå
dumma orkade lata odugliga jag, varför skjuter jag upp allt hela tiden.
Hittat tre kära vänner på fejjan, alla systrar. Suttit och glott för det är allt min hjärna är kapabel till just nu efter över 2 veckor av hyperfokusering.
Mår inget bra, ledsen, arg, panikslagen allt ihoprullat i en boll av magsår…
Hatar att bli tystad… att veta att jag inte kan säga vad jag vill hur jag vill… raderar min personlighet till dess att det bara finns bitterhet kvar.
Varit ute och promenerat med hästen på dagen, blev bara 45 minuter idag då det regnade, igår promenerade vi i 1,5 timmar. Nåt positivt som kommer ut av en trasig häst är en motionerad människa. :)
Men hans svullna has såh betydligt bättre ut idag, så med tur är det på bättringsvägen nu, även om frågan varför den var svullen kvarstår..
Dessutom varit hos föräldrarna och ätit middag, träffat min käre broder också vilket alltid är trevligt.
I dag har jag bara latat mig ;)
Bara varit, känner mig hjärndöd..
Så mycket jag borde ha tagit tag i, istället sitter jag här.
Har varit ute med hundarna två gånger idag och ätit ett mål. Inte bra, det här med rutiner är inte min grej, särskilt inte när jag är ensam.
Helena
Idag har jag varit lycklig och jag har fiskat skrubba.
Idag trodde jag att jag var helt frisk. Skulle till skogen med vovve men fick vända efter någon kilometer. Helt dy svett så de är nog lite man i mig ändå ;)
#25 Vad är skrubba?
Extra energi idag för en gångs skull 
Nytt bostöd som inte kändes bra 
Känner mig äcklig fet och ful och har hatkänslor i mig..
Miss förstå mig inte nu.. Men precis så blir jag när jag har pms. O är allmän sur stör mig på de mästa. O frågar någon om jag har pms så NEJ DE HAR JAG INTE. ;Du är inte fet o ful de ser jag klart o tydligt på din bild.
En solstråle
Målat galleriet idag, kommer bli så fint när det är klart. Har även varit ute på en två timmar lång ridtur med hästen, utan sadel, aj aj aj..
Tack indra:) är i klimakteriet ist "hujja" mysigt att rida..älskar islandshästar och att fladdra över fälten!
# 32 Ok, Ja riktigt dit har jag inte kommit än. Men jag har hört att de är jätte jobbig.
Mycket ska vi tjejer usättas för.
Å jag skulle vilja ha en häst. Men har inte råd. De total lycka för mig att rida i skogen.. Är avis..
Fast jag har ju min goa vovve att gå i skogen med o de är oxå total lycka för mig..
#33: Ser att du bor nära Karlstad, jag flyttar till Årjäng snart, så du får väl hälsa på och rida om du har lust. :)
aspie; Skrubba.
Det är en plattfisk som påminner lite om rödspätta. Kallas också Flundra.
#35 Aha! Så roligt att lära sig nåt nytt
Kul namn förresten
Har endast hört namnet flundra tidigare.

Premiärar lite i tråden.
Besök av pappas kusin, fullfart go och okomplicerad härlig människa. :D
Dumma rygg jag går lite på trekvart, funkar inte att rida heller, går det inte för långt kan ridninge hjälpa men inte nu. För fet för att tordas gå till sjukgumnats eller naprapat eller liknande. Pluss att det känns överkurs så länge jag i alla fall kan stå och gå. 
(kan jag inte stå och gå kan jag skylla på att jag inte kan ta mig dit haha)
.
Ont som f-n i såret… har slängt en massa i disken, varav min kaffekopp så om bara en sak blir diskad då är det den…
Träffade några av Piraterna i piratpartiet som var på segelresa,på väg mot Göteborg stannade dom med skutan något dygn i södra hamnen. Jag var ute och gick en promenad mot havsbadet för att kolla om det blivit några grader varmare i vattnet., som av en händelse fick jag syn på piratpartiets segelbåt och gick dit och pratade med dom, det var jätteroligt att få träffa dom igen Kaptenen,killen som äger båten o nån mer var gamla bekanta sen förra gången dom var här för två år sen,tyvärr saknade jag tjej (Marie) som var förhindrad att följa med hit denna gången.
Men det var i allafall roligt att se dom igen. För två år sen när jag träffade dom här i södra hamnen första gången,var dom på seglande valturne genom sverige. Jag blev inbjuden på skutan. Jag hade en jättetrevlig kväll tillsammans med piraterna,vi satt och fikade,drack ört-te och pratade till långt in på natten. Jättekul med en återträff,fast denna gången satt vi och pratade o drack kaffe,jag viste inte alls om att dom skulle komma,så hade tyvärr inte tid att stanna så länge och vara med på båten. Förhoppningsvis har dom vägarna förbi fler gånger.
~ mayolica ~
#34 ÅÅåå de skulle värkligen vara roligt. Vi är påvåg att flytta till hammarö. De ligger en mil medanför Karlstad. Då blir de ännu närmare ;)
#42 så mysigt
Skrev fel,menade #41:-)))
#42: Bara att höra av dig, jag flyttar om en månad, så efter det finns herr D tillgänglig för ridning. :)
Jag är helt döv nu, gissar att hörseln kommer tillbaka under natten men det gör inget alls, jag lyssnar på ett av de banden jag växt upp med, Status quo.
Dom har haft soundcheck hela dagen och under tiden som den pågick så kom syster med sina 2 katter som jag ska vakta en vecka… Jag vet att dom kommer att lugna ner sig men just nu är dom schizofrena allihopa… Eddie, som bodde här flera månader i vintras pratar så där gulligt som han gör när han vill bli gosad… och sen går man för att gosa och då försöker han klösa ögonen ur en…
Mina egna katter vaktar mig som hökar, var jag än går så har jag två kattskuggor som följer mig…
Karlskrället gjorde en flygtur tillsammans med stegen från brotaket, "bara" ca 4 m tack o lov, klarade sig med lite skärsår från plåttaket på benen och lite smått dåligt humör över att han hade slarvat. 
Själv hade jag väl pulsen i topp, se honom fara utöfr där hade väl fiskat fram mobilen och var beeredd att ringa innan jag ens var framme. Pucko vi hade ju även barncyklaar + att rat där han landade.
Tacksam idag!
(och fortfarande skitrygg och kramp i benet men för tjock för att göra nått så ;) )
#47 Men fy så hemskt. Det kunde ju gått riktigt illa
Brukar se de där SOS programen och där har det gått riktigt illa när de fallit från den höjden. Gubben din hade nog änglavakt 
Jag är så glad och tacksam för denna dag, trots panikångest så klarade jag att följa med dottern och sambon till Ölands Djurpark och vara där i 4 timmar!!! Fint väder med SoL hade vi också!!
Jag saknar killen fast vi sågs innan idag. Och är å trött på det eviga blåsandet i den här staden. Aldrig blir det bra väder för mete! Hade haft all tid i världen till det idag, men icke!
Om man läser beskrivningen på 500 beaded jewelry så kan man läsa följande
Today, a large community of highly skilled beaders creates work that's every bit AS much art AS craft. This gorgeous book showcases 500 images of the world's best contemporary beaded jewelry, produced by 275 artists whose work is notable for exceptional technical expertise, innovative combinations, and sheer beauty. Beaders of all levels will find much to admire--and inspire--in these pages.
The extraordinary international roster of accomplished designers includes: Diane Fitzgerald * Ingeborg Vandamme * Helena Tang-Lim * Felieke van der Leest *
Marcia DeCoster * Paulette Baron * Kira Seiden * Sherry Serafini * Melanie Potter *
Jamie Cloud Eakin * Sabine Lippert * Wayne Robbins * Kyunghee Kim * Katharina Eder *
Tamuna Lezhava * Veronica Jonsson * Margie Deeb * Jean Power * Amy Katz *
Jean Campbell * Ann Tevepaugh Mitchell * Nancy Cain * Laura McCabe * Rachel Nelson-Smith * Eva Dobos * Huib Petersen * Carol Wilcox Wells * as well AS many talented but lesser-known artists!
Gissa om magen är i fjärilsmode… Yippie!
Var hos veterinären idag med hästen jag tog hand om i tre år innan jag köpte min nuvarande. Älskade verkligen den hästen, så beskedet att han troligtvis inte kommer bli bra igen var tufft. Fick hålla om ägaren när hon fick en panikattack, så jag kämpade med att hålla mig lugn för hennes skull.
Men än finns det hopp, återbesök om en månad, men tyvärr är väl hans framtid rätt mörk.
Blev en kämpig dag idag, även om jag var förberedd.
#52 Tråkigt att läsa.
Själv har jag haft en ganska bra dag. Kaffe hos mamma och pappa och tränat.
Stort grattis till Allamej!
Empatisk stödjekram till Zaphix…
Möttes av ett tragiskt besked när jag gick in på facebook… en av mina pärlvänner har blivit hastigt sämre så igår togs hon in på sjukhuset för palliativ vård… jag hatar cancer…
Zaphix - *styrkekramar* Usch så hemskt!
Allamej - Jag vet vad du går igenom. Vi miste ju Agilis här på Cancer iFokus för ca 3 månader. Dock dog hon inte på hospice utan hon gick bort efter en benmärgstransplantation som hon aldrig vaknade ur utan låg i 2 veckor innan hon reste hem.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Mycket ledsamt runt er nu, kram till er alla med tragiska besked runt er.
Usch så mycket sorgligt som hänt
Kram till er alla!
Fet och stökig efter läkarbesöker igår.
Ny tillfällig läkare, men hur fasen kan hon beskriva mig som smal-normal när jag är tjock :O
Knas tant.
STOR KRAM TILL ER ALLA SOM VARIT MED OM SVÅRA SAKER.
Jag är tacksam över dagen idag, har varit på mammas, pappas och min ene brors grav och satt blommor. Min mamma som hette Kerstin och jag som heter Kristina har ju namnsdag idag, så istället för att äta en bakelse som vi brukade göra för att fira denna dag blev det blommor till älskade lilla mamma. Jag är tacksam att jag klarade av att köra dit själv, det kändes skönt att få ha en ensam stund på kyrkogården och bara få vara ledsen.
Har haft nostalgitripp och lagt ut GAMLA bilde på fb 
Dubbeldos av Träning idag. Svettig, 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Fick en lägenhet idag som jag stött på kö till i flera år 
Blev ju egentligen jätteglad. Men nu börjar helvetet.. ångest igen på skyhög nivå. Sån oro för att det inte ska klaffa eller bli bra. Får jag flytthjälp? Hinner jag städa ur och allt annat som behövs? Bir den nya lägenheten för liten? Ja jisses så tankarna snurrar
Men det blir i varje fall billigare att bo där samt att jag får egen altan 
Idag gräver jag ned mig i OS-sändningarna i fälttävlan, mycket spännande sport!
Ikväll blir det nog väldigt jobbigt så får se hur det kommer sluta.. Hoppas på att det slutar på bästa sätt i alla fall, även om beslutet nog kommer bli riktigt tufft. Enda som är bra är väl att det inte är jag som behöver fatta beslutet iaf.
#65 Beslutet om vad…? 
#66: Om avlivning av hästen jag tog hand om förut. Han stod på tre ben igår trots smärtstillande, så vi ska ut med vet som verkar ska bedöma om det är aktuellt med utdömning nu eller inte. Så får se om det blir ett sista adjö idag.
A-ha. Tråkigt!