Familjen
Jag levt med ångest så länge jag kan minnas, (trodde det var astma) hade mycket svårt i skolan etc etc etc….. Diagnoserad ADHD och återkommande depressioner, misstänks för AS och även Bipolär sjukdom, hujeda mej….
Nu är jag både bakstavsmamma med bokstavsbarn och barn utan diagnos,
har 4 barn totalt varav alla mer eller mindre har någon problematik.
Min äldsta son nu snart 22 år, hade vissa svårigheter på dagis och skola som liten men ett jäkla snille på matte och språk, klarade skolan mycket tackvare att han bara behövde höra en gång sedan kunde han. Inte så vidare värst bråkig men en jäkel på att argumentera och "vinna" på så vis. Nu som vuxen, arbetar som kock mycket duktig på det han gör, men hoppar från jobb till jobb, väljer gärna säsongsjobb, glömmer anställningsavtal och blir ofta lurad på lön etc, väldigt godtrogen och naiv. Hamnar ofta i trubbel då han "bara ville prova" nåt vad det nu är, är väldigt spontan och glad, skämmer ut sej och har kul med det. Bjuder väldigt på sej själv och älskar att vara i centrum och få uppmärksamhet på ett positivt vis. När han blir arg, blir han riktigt jäkla arg och det liksom brinner av. Tycker han nåt så ja då ÄR det så. Spelar ingen som helst roll vad det är, han finner argument för det han tycker och kan prata omkull nästan vem som helst. Så visst är det NÅT men vad vet jag inte och jag tror inte att han kommer att kolla upp det heller faktiskt. Iaf inte ännu på länge.