Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 1817 ggr
alpabo
2012-07-20 17:55
0

Vilsen !

Jag har jätte svårt att sätta ord på just detta men jag ska försöka. Få se om någon känner igen sig .

Jag vet vad jag gör men gör det fel…
Jag är medveten om att jag måste vara nogran, uppmärksam och koncentrerad på det jag gör just då. "Tänket" är dock fel och jag blandar ihop saker utan att vara medveten om det.
I mitt huvud gör jag rätt. Jag är ju så koncentrerad!

I extrema situationer kan jag dock bli super skärpt och hyper koncentrerad. Dessa är dock under extrem stress.

Ex
På jobbet blandade jag ihop 2 väldigt viktiga informmationer som skulle skickas.
(Informationen kan man se som en länk för att "kedjan ska hålla") 
Jag var mycket koncentrerad av att göra det korrekt. Jag var riktigt säker på det jag gjorde men det blev fel ! 
Informationen blandades ihop med samma typ av information som skall skickas för nästa dag och på ett annat sätt.
Jag har tidigare hört kommentarer som -Men fråga då om du är osäker!
Jag kan ju inte ”fråga” om jag inte ”vet” att det jag gör blir fel.

Känner mig ofta totalt misslyckad pg.av just denna typ av misstag som i allmänhet skulle kallas för slarv.

Jag pendlar mellan att tycka att jag är en idiot och en mycket inteligent person. Jag känner mig helt lurad och vilse i mig själv.

Någon mer?

[aspie]
2012-07-20 18:07
0

I mitt huvud gör jag rätt.

Så där blir det väldigt ofta för mig. Speciellt när jag ska berätta något eller skriva något. Låter jättebra i mitt huvud men ack så fel det blir när det kommer ut ur munnen eller skrivs Obestämd

Jag känner mig verkligen lika dum som andra nog tycker att jag är Gråter

[Varulv]
2012-07-20 20:14
1

Ja, jag känner faktiskt igen mig i detta jag oxå. Och har fått det bekräftat genom mitt idoga sudoku-lösande. Där avslöjas nämligen obönhörligen fadäserna - och man får tillfälle att analysera sina grodor. Jag kan rekommendera just sudokulösande som en stärkande terapi för förnämligt oss, som gör tankekullerbyttor med jämna mellanrum…! Flört

Denna kommentar har tagits bort.
alpabo
2012-07-20 21:53
0

Hi hi

5 svar! WOW tänkte jag…undrar om det finns fler som jag… Tungan ute
Jag läser …och läser..om… SODUKO ! Obestämd

Ps älskar soduko men är en riktigt allt eller inget person och just nu är det en period med "Inget".

[aspie]
2012-07-20 21:59
0

Ber om ursäkt för vårt OT Skäms

Tog bort dessa kommentarer. så nu kan vi börja från början igenFlört

alpabo
2012-07-20 23:17
0

Jag undrade just var inlägg nr 5 tog vägen Glad
Att det spårar iväg är ingen fara. Vore dock intressant med att höra om det är flera  med samma problematik.

Det var som härom veckan när jag backade in i grannens bil. Jag var ju jätte koncentrerad på min körning (speciellt då jag kör så sällan). Jag tittade i backspegeln men vips så hade vi varsin bumper på varandra….

[Varulv]
2012-07-20 23:29
1

Det blir ofta så när aspie och jag kommunicerar - det bär iväg, liksom. Inget illa ment med det alls.

JohannaEkroth
2012-07-20 23:45
0

Matematiken ja. Antingen löser jag uppgifterna, krånliga och så, men vet inte hur jag har gjort. Svaret är rätt, men lösningen fattar jag nada av.

Eller så löser jag det till punkt och pricka enligt mig, men svaret blir fel.

Har läst till Matematik D kurs på gymnasiet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Sanni87
2012-07-31 23:48
0

Jag pendlar mellan att tycka att jag är en idiot och en mycket inteligent person.

Samma här! Helt galet, det är ju så motstridigt. Man blir förvirrad :/