Otålighet
Blir ni oxå lätt otåliga när ni väntar på något?
Skrev ett svar till en gammal vän som hörde av sig och nu går jag och väntar på ett svar från henne. Väntar och väntar, känner irritation för att jag aldrig får svar. Så jag går tillbaka för att kolla om jag skrev nåt fel. Och då inser jag att jag skrev ju för sjutton brevet bara igår.. Och jag som tyckte det kändes som flera dagar sen
Det är jag i ett nötskal 
Visst gör jag det. Tror det har med AS at göra kanske. Du vet en sak i taget. Man vill göra klart ett moment innan man går vidare till nästa uppgift.
Vad tror ni?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tålamod har jag ingen aning om vad det betyder 
Jag börjar alltid på tusen saker samtidigt i min hobby och när ett steg innebär tex att lim torkar då går jag över och gör något annat,sen poppar någon tredje sak upp i skallen osv osv. Gissa om min hobbyplats ser ut som ett tornado offer
.
Det är nog oxå darför jag konsekvent undviker att be folk om hjälp för då tar det tusen år hehehe
Ja, det kan nog ha med AS att göra. Det är som när min dotter ringer till mig och frågar om nåt jag ska ta reda på åt henne och jag säger att jag ringer upp när jag kollat.
Sätter mig DIREKT och kollar upp saken ifråga och knapp innan jag hunnit sätta mig så ringer hon igen och frågar om jag hittat nåt 
Jag är precis likadan fast jag inte har Aspergerdiagnos, tycker alltid att andra människor tar så lång tid på sej, alltid otålig och tycker att allt tar lång tid.
Oj aspie vad jag känner igen mig. Skällde på ex-mannen för att dom (mina flickor och han) inte svarar på en gång. Har skrivit flera snigelbrev till flickorna nu i sommar och vet vilken dag de kommer fram men ändå får jag inget simpelt tack i mobilen att de fått breven. Blir så himla otålig.
Jag tror också att det är en aspiegrej.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja det är frustrerande när man inte får svar fort. Blir galen när dottern inte svarar på mina sms t.ex 
Absolut att detta är en aspie-grej!
Precis som Höstlegenden säger, så vill man göra färdigt varje liten uppgift hel och hållen, innan man tar sig an nästa. Ramlar det då in flera uppgifter pö om pö så, att man måste finna en dynamik i uppgifternas lösande, då k a n det bli kaos i hjärnkontoret och kännas stort obehag; men sker det bara på ett sätt vari man kan finna en viss systematik, så funkar det ändå till nöds, åtminstone för mig.
Jag tror att jag personligen kan ha rätt stor nytta av min goda struktureringsförmåga därvidlag. Men visst - helst vill man gripa sig an varje uppgift genast, och också lösa den - för att må riktigt bra!

Precis Varulv. Det blir kaos i hjärnan och känns mycket obehagligt och frågor uppstår som t.ex "har jag gjort nåt fel?"
Tycker nog jag har ganska bra struktur själv men det funkar ju inte alltid.
Exakt, aspie. Vi är nog tämligen lika vi aspergare i detta avseende, är min bestämda tro. 

Jag blir fruktansvärt irriterad på när jag ber någon att göra någon och det inte görs DIREKT när jag ber om det. Redan en minuter efter jag frågat känner jag hur tålamodet tryter. HADE JAG BETT ATT DU SKULLE GÖRA DETSEN HADE JAG SAGT SEN, NU MENAR JAG NU! :P
Känner igen mig! :-) #1&7 Enkelt och bra beskrivet, så funkar det i mitt hjärnkontor för det mesta.