Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1931 ggr
Pelle Långlös
0

En halv vecka

Jag har länge planerat in denna vecka, denna vecka som barnen skall komma till mig. Men nu får jag reda på att de kommer först på torsdag. FörvånadGråter. Jag skulle få dom på måndag och ha dom i en hel vecka.

Barnens farmor och farfar har haft mina flickkor hela sommaren och sen väljer dom att komma hem senare. Anledning= hunden har plötsligt blivit sjuk av rabiesvaccinet som det fått i 11 år utan problem tidigare.

Tyvärr kommer socialen att få reda på detta då vi har ett av tal att jag skall ha flickorna i en hel vecka på sommaren. Sommare tar "slut" och nästa vecka är den sista innan skolan börjar.

Jag har sparat pengar, sålt iväg saker billigt för att få pengar tills deras vistelse hos mig. Jag fick så sent som i fredags extra pengar av Intressebevakaren för att vi skall ha kul denna vecka.

Jag har tagit extra ledigt på jobbet med lönebortfall bara för att få ha flickorna. Och nu blir det så här. Gråter

kan jag kräva att få dom imorgon även om de är 600km bort plus ett hav emellan?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Mejlade till exet och berättade hur jag kände mig och hur jag mådde. Hotade med att ringa soc då han bryter avtalet vi båda skrivit under. Bra säger han för då kan vi ta upp andra saker. Vilka andra saker sa jag då? Ring säger han.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Jag kommer att få ha flickorna helgen efter. Håller på och smälta detta och planera in saker att göra då.

Skall prata mera med exet när han kommer om en liten stund.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Tyvärr går det ju inte att göra något åt ifall en hund blivit sjuk (om de inte ljög?), hur jobbigt det än är att ta till sig. Obestämd

Tur att du får ha dom helgen efter istället iallafall, jag hade också blivit väldigt ledsen om jag planerat så bra och sen får veta att det var förgäves.

Har ni kommit överens om någon bra lösning?

Pelle Långlös
0

Vi pratade lite om det i bilen. Han hämtade mig iaf trots att jag var dum och hotade honom med soc.

Planerade lite till den helgen också.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *