Ni med ADD
Jag har diagnosen ADD/AS och jag äter Concerta 54+36 på morgonen och den ska hålla hela dagen. Detta har jag haft i ca tre månader och i början känns det bra men just för tillfället så känns det knappt att det hjälper…jag har haft min diagnos i två år och jag fyller 30 snart så jag har inte haft min diagnos så länge…men finns det något annat förutom Concerta??nu vet jag att jag måste gå via en läkare men du/ni som har ADD vad får du för medecin??jag vill att det jag tar ska verka hela tiden..inte vara så att effekten trappas ner efter ett tag…hoppas någon förstår vad jag menar och bara du/ni som har denna diagnos inte någon annan
54+36 på morgonen ? Men ta en 54 på morgonen och den den andra 36 efter ca fyra timmar ?
Hör med läkaren om det då ?
om jag tar 54 på morgonen och 36 på eftermiddagen får det samma effekt som i början tror du?…om jag inte tar tabletterna så märker jag att jag blir mycket tröttare och ofokuserad och då jag fått en ny anställning med lönebidrag och jobbar mellan 9-5 så vill jag vara i gång…men jag ska kolla upp med att ta 54 på morgonen och 36 på eftermiddagen…jag har inte haft medicin allt för länge så jag är väldigt tacksam över den hjälp och dom råd ni ger mig…för det finns säkert annan medicin också men det är Concerta jag testat och är så väldigt tacksam över den hjälp jag får
sen kännar man av en "effekt" i början som går över men den funkar ändå, om du hänger med vad jag mena
#3 Jo men jag hade pratat med läkaren om det. Ha den ingen effekt på eftermiddagen då du behöver det så finns det behov av läkarkontroll.