autismspektrum störning
satt just och läste på en sida som det länkats till om autismspetrumstörning om Lorna Wings fyra huvudtyper.
Tänkte då att ja det känns nog bättre och är lättare attt säga att man har en autismspektrum störning än att man har Aspergers.
Men sedan tänkte jag till igen.
Störning lixom…hur bra låter det egentligen?
Autismspektrum diagnos då tänkte jag vidare? Hm nja lite små krångligt.
Så vad blir det då autismspektrum mupp, autismspektrum idiot, tjej meden släng av autism, högfungerande autism låter ju faktist bra, men störning låter ju, ja störigt som att man är helt korkad.
Tillstånd är det korrekta ordet som det kommer att stå istället för störning i framtinden. AutismSpektrumTillstånd - AST. 
Men är det ett tillstånd vi har?!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Japp, det är ett tillstånd ni har.
I och med diagnosen så får ni tillstånd att bete er hur udda ni än vill, för ni har en ursäkt. ;)
Haha, Zaphix! Tack för kvällens skratt, underbara du! 
Fast då borde ADHD döpas om från
Uppmärksamhetsbrist/HyperaktivitetsTillstånd ADHL L for Licence

Definitivt. :)
ja höstlegend #1 ja förvirrande det där, ett tillstånd borde man väll kunna göra något åt?
Haha zaphiz #2 den var bra, så från och med nästa år så får vi alltså vara som vi är och alla ska då glatt acceptera läget 
He låter perfa, gilla läget och låt de var som de e. Jaaaaaaa 
#2 Hahaha…dagens roligaste, Zaphix! :-D #3 Men "ADHL" var ju inte så tokigt heller…hihi… :-)
Undrar egentligen varför det kallas autism-"spektrum"…? 
Kunde det inte ha dugit med "autism-tillstånd"… ? 
En autist är ju en autist är en autist är en autist… 

Ett spektra är brett. Du vet ljusspektrat, Varulv, med regnbågens alla färger….. Autismtillstånden är lika breda. Ingen är den andre lik trots samma grunddiagnos t.o.m. 
Hihi just ordet spektrum gillar jag på något vis, kanske just för att det som du skriver Höstlegend att det visar på att det är brett och akn skillja en hel del. Äh borde sova och vara tyst.
Findus - 
#2 yay, äntligen en legitim orsak att bete mig hur galet jag vill. Undras om pyskologen (medvetet felstavat) kan utfärda intyg? 

Jajamennsann, Joanna76, det kan hen.