Perceptionsstörning eller va?
Börjar väl med att varna för att jag inte kommer få till inlägget så tydligt som önskvärt kanske. 
Hur funkar ni om ni har mössa, hjälm (tex ridhjälm eller cykelhjälm) solglasögon mm?
Jag blir helknas och tappar nästan balansen av det och nej det är sannerligen inte frågan om att det är något man vänjer sig vid som jag alltid får höra. Hehe undrar om folk tror att jag är 5 år och knappt haft hjälm osv förr 
Nåja, i vissa lägen kan det ju vara lite skönt att försvinna in i en mössa och tappa bort sig lite.
Men knatar man med häst bland andra hästar är det lite jobbigt när man nästan tappar upp och ner när man har hjälm på sig.
Samma med solglasögon, lite opraktiskt när man är ljuskänslig.
Så hur är ni?
och kan mitt dravvel ha med perceptionsstörningar tro?
Har inga problem med att ha ridhjälm på mig, har det i princip varje dag så jag har nog vant mig.
Måste vara lite besvärligt att rida om man tappar balansen i hjälm?
Då kanske det egentligen är säkrare att rida utan hjälm. ;)
Haha balansen asch fasen vad jag är värdelös på att uttrycka mig, har ju hjälm på mig så gott som varje dag jag med, hade nog inte levt utan den, vilket kanske hade varit att föredra, men men.
Nä men något skumt blir det, köpte en ny sån lättvikt Lamicell nu går inte ner lika mycket men det blir änd¨å nått skumt rent
En sån har jag också, bästa hjälm jag har haft. Känns inte att jag har någon hjälm på mig ens. :)
Du kanske skulle ha en hjälm utan skärm?
Typ jockeyhjälm.. Ful som stryk, men känner man att skärmen stör synen kan det ju vara värt det. Eller specialtillverka en hjälm med en genomskinlig skärm. :)
Det finns ju någon sorts krockkudde-hjälm nu har jag hört. Den sitter som en krage och blåser upp sig runt huvudet när den märker att man ramlar. Då får du hjälmskydd utan att ha hjälm.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"