Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: adhd-add
Läst 2559 ggr
Zaphix
0

Utan medicin i kroppen

Upptäckte att jag var ovanligt pratig ikväll, kände att jag var väldigt hyperaktiv och munnen malde bara på in i det oändligt.. Blev rätt less på min egen röst.

Kom efter ett tag på att jag glömt äta em-dosen Ritalin, så jag åt den och efter en stund så kände jag mig mycket lugnare och pratade inte riktigt lika mycket. Kunde plötsligt höra vad den andra personen sa för jag var inte lika speedad i hjärnan. Fascinerande hur mycket medicin förändrar en..

Jag är väldigt sällan utan medicin i kroppen, brukar komma ihåg att ta medicinen när jag ska så jag slipper vara utan den. Tar Concerta när jag vaknar och fyller sedan på med Ritalin tills jag går och lägger mig, allt för att kunna vara lugn och hjärnan slipper vara speedad. Jag är alltså inte riktigt van att känna hur det är att vara utan medicinen längre, ätit den i flera år nu.

Jag tycker mycket mer om mitt medicinerade jag än den jag är utan medicin, lite mer angenäm.

Känner ni av när medicinen går ur kroppen?

Är ni utan medicin delar av  dagen?

Gillar ni er själva utan medicin? Eller gillar ni ert medicinerade jag bättre?

Vänder mig alltså till er med ADHD/ADD. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Aztrya
0

Jag gick på Concerta, funkade dock inte för mig fastän jag hade en rätt hög dos :/

Så, jag slutade. Nu dricker jag powerking när jag behöver fokusera istället. :)

OogleMoogle
0

Jag har testar Concerta i olika doser och sedan slutat. Jag får en ganska skum reaktion på Concerta för först känns allt jättebra, jag blir fokuserad och piggare, men efter några timmar så blir jag mer speedad än vad jag är normalt och får hjärtklappning. Det känns som att min ADHD fördubblas när medicinen håller på att gå ut ur kroppen.

Jag ska få testa igen och klura lite på vilka doser jag bör ha. Jag behöver verkligen någon slags hjälp för min ADHD yttrar sig så att jag blir sjukt trött och slö snarare än hyper. Jag är hyper inne i huvet i mina negativa tankar istället. Jippi?

kristina130
0

Jag medicinerar med Medikinet i tablettform ( snabbverkande ) 5 gånger/dag , så jag fyller på hela dagen jag tar den sista kl. 17.30 på kvällen, när den går ur kroppen, runt 21.00 då känner jag det. Det blir åter kaos i huvudet, och jag springer runt som en yr höna innan jag lägger mej. Så visst märker jag att medicinen hjälper mej, och jag tycker också mycket bättre om mitt medicinerade jag, då får jag saker gjorda och det blir inte kaosFlört