Strattera dag 1.
Fick Strattera 25mg utskrivet idag som jag då ska ta en om dagen. Tog den första idag och kände mig eh, påtänd. Skakig, insnöig och spänningar i kroppen (stela ben, spända käkar osv) och muntorrhet. Det hela klingade av efter några timmar och då kände jag mig väldigt trött så låg och sov en timme.
Ska det vara så här? Blir det bättre? Andra tankar och erfarenheter om läkemedlet Strattera? :)

men ok,, låter konstigt iom att Strattera är långtidsverkande,, borde inte få sånna känningar bara efter en kapsel.. men jag kan ju ha fel.
min son har Strattera men jag har inte den själv och har svårt att uttala mej mera men jag hoppas att du får bättre svar men jag tycker att det låter lite konstigt…
//Linda
Idag, dag två känns det bättre. Bara enorma piller och extrem muntorrhet men har köpt salivstimulerande tabletter på Apoteket så det ska väl bli bättre. :)
Jag tror att det blev knaskalas eftersom jag hade ätit dåligt och att jag överlag är känslig för centralstimulantia.

men Strattera är inte centralstimulerande..
min son tycker att dom smakar äckligt, får ont i magen av dom om han inte tar dom tillsammans med mat, och får väldig andedräkt, muntorrhet..
//Linda
Nej men det påverkar noradrenalinet vilket också CS gör (troligtvis det jag reagerar starkt på).

ok, hoppas att det blir bättre snart och att du får bra effekt av det..
//Linda