Hej!
Jag är en 40-årig man bosatt i norrland med en brokig historia av misslyckade universitetsstudier, korta anställningar och måååånga arbetsmarknadsåtgärder. Mitt privata liv har inte varit så värst mycket muntrare med mycket socialt undandragande och ensamhet. Ändå har jag hållit huvudet över vattenytan på något sätt… 
På senare år har jag blivit diagnosticerad med en Fobisk personlighetsstörning och väntar just nu på att bli screenad, och eventuellt utredd, för ADHD/ADD. Har själv starka misstankar om att mina problem är starkt relaterade till ADD, men jag har alltså inte någon diagnos ännu.
Har alltid varit en person som varit nyfiken på det mesta, men som aldrig haft disciplinen att fullfölja och bli "bra" på något. Jag känner det som att jag har haft potential att bli nästan vad som helst men att jag av någon anledning aldrig lyckats nå upp till den potentialen. Har aldrig haft förmågan att fokusera eller organisera mitt liv så att jag kommit någon vart. Har också emellanåt varit ganska hämmad av blyghet.
Jag gör just nu ännu ett av många försök att hitta rätt väg i livet så att jag kan börja skaffa mig något som liknar ett s.k. "liv". Jag hoppas bara att jag är på rätt spår den här gången…
Hallå!! Välkommen.. Kul med lite fler killar här 
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Tack! Visste inte att det var underskott på killar här
Har läst en massa om ADD/ADHD men har inte diskuterat så mycket med andra om det, så det hoppas jag blir intressant. Har just nu ingen i min omgivning som jag kan vända mig till.
Hejsan! Norrländska killar finns det bara du av så välkommen
//En annan norrlänning :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja välkommen! (Ska bli skönt med lite avlastning [puh!]
.) 
Ha ha, OK, tack, det låter ju "lovande"
Mitt intresse och min disciplin hoppar lite dock (vilken överraskning!), så jag kommer nog knappast att vara den flitigaste skribenten här (kommer nog att gå lite i skov). Men jag skall försöka komma ihåg att titta in här då och då och skriva lite mellan varven. Är just nu mest bara nyfiken på andras upplevelser och erfarenheter.
Hej hej
och jag hoppar också ;)
Välkommen säger även jag! 
Jag är Medarbetare på sidan om du undrar över något som har med sajten att göra. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Härligt med en till norrlänning, det är välkommet!
Jag är dock i exil nere i södern för åtminstone ett år..
Hej och välkommen hit, själv är jag smålänning 

Ähum…
Men välkommen Wide Awake Dreamer!
pEr
#3 & #10 Knaprig är också Norrlänning f.ö. 
Finns det inte en norrländsk kille i Umeå också har jag för mig…? 
Välkommen hit! :)
/ Också norrlänning
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#6 e också Norrlänning 
Wow är det norra norrland eller gävle? :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack alla! Jag bor i mellersta delen av norrland, dvs "norra" norrland för vissa 
Vart går gränserna?
Alltså era Norrlandsgränser? Jag bor inte lika mkt i Norrland som Allamej men dock torde det väl kunna godkännas som Norrland där jag bor också *s*
Min norrlandsgräns går vid Nordmaling och så anser väldigt många andra också… men inte dom som gör kartorna eller sveriges riksdag… men dom godkänner Skåne…
Har själv inte tänkt så mycket på den gränsen faktiskt. Visst, spontant tänker jag ju inte på Gävle som norrländskt, men kallas det norrland även där så: why not? Jag är inte så noga på det viset 
Håller förresten just nu på att gå i tusen bitar av frustration då jag precis skrivit ett långt inlägg som beskrev min nuvarande arbetssituation, och så skulle jag radera en sak och tryckte Backspace… Hoppsan! Där backade jag visst en sida. NEEEJ, det är inte sant! En hel timmes tankar och väl valda formuleringar! Allt är borta! GAAAHH!!!
Nåja, jag orkar inte börja om nu. Får försöka imorgon istället.
#19 Gick det inte att bläddra framåt? :)
Mvh,
Moa
Ett tips från en "erfaren" då du skriver ett längre och välformulerat inlägg: öppna ett dokument i "Anteckningar", och spara ofta och regelbundet i det medan du skriver. Så har du en säkerhetsbackup. Jag har själv tyvärr inte alltför få gånger råkat ut för "Guru error" nånting - ock vips! så är allt borta.
Norrlandsgränen vid Nordmaling?! Jaja, den flyttas väl norrut ju längre norrut man själv bor antar jag. Då är jag alltså inte norrlänning enligt vissa då… ok då säger vi väl det då 
Jo, jag har skrivit på forum tillräckligt länge för att ha lärt mig att skriva inlägget i något ordbeh.program eller liknande först…tycker man! Men vad hjälper det när man ofta börjar med att tänka: "Äsch, det blir ju bara ett kort inlägg och jag vet precis vad jag skall skriva" och vips så har man skrivit en mindre uppsats som är helt annorlunda än man först tänkt sig.
#21 Ett tips då är att låta sidan vara kvar på gurun, och sedan uppdatera. Då brukar texten ha skickats när sidan uppdaterats och gurun är borta.
Men jag brukar också ofta skriva längre inlägg i till exempel ett word-dokument, det är säkrast så.
Mvh,
Moa
Det är väl ändå vid dalälven gränsen går?
Jag definierar mig definitivt som norrlänning - bor i Västernorrlands län - men när jag pluggade i Luleå var det somliga norrbottningar som tyckte att jag snarare hörde till "sörlänningarna". :-) Dalälven brukar väl räknas som gräns. Men visst är det skillnad på södra, mellersta och norra Norrland. Det är ju sådana långa avstånd.
Zaphix - du har rätt:
Ja fast nu var det itne den korrekta gränsen jag var nyfiken på den visste jag om, var mer vad folk anser ;)
Det ä'r som wide awake dreamer säger, den varier lite med hur högt man själv bor eller diverse annat tror jag.
Jag kna även om jag inte bor norr om det, känna lite att nånstans vi Västerbotten/Lapplandsgränsen känns mer "norrland" även fast jag vet att det inte är så.
Nordmaling känner inte jag om man ska vara "sån" att det är Norrlnad, det är ju så nära här *s*
Hej "vinkelivink" från mig åxå :)
#25: Vart i Västernorrland bor du? Jag flyttade nyss från Sundsvall. :)
#29 Jag bor faktiskt i Sundsvall. :-)
#30: Kul med sundsvallare här. :)
Jag bor dock i Värmland ett år framöver, vet inte vart jag ska flytta sen.
Adur och Zaphix - känner ni verkligen inte varandra…? 

#18 Allamej, det vet du väl att Sverige består av Skåne och norr därom liggande fäbodar.
Visst godkänner Sveriges riksdag Skåne, men inte alltid fredsfördraget som skulle tillförsäkra oss flera rättigheter. 

Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
… Och det vet du väl, Emo, att Skåne, det är söder om landsvägen det!… ? 
#32: Så liten är inte stan ändå.. ;)
Jag vet inte om vi känner varandra eftersom jag är ansiktsblind..! ;-)
#34 Det är väl landsvägen mellan Malmö och Ystad, du menar.
Jag menar den del av Sverige, som vänliga medlemmar i spettklubben vill ska återfå sin gamla ställning. 
#35 Nej, detsåklart! 
#36 Ha ha!
Fyndigt sagt! 
#37 Jo, fast ni Göingar, ni är allt ett lite opålitligt släkte ni…
(
).
#37 (Fast s p e d d e k a g a det är allt bra gött det! 
)
Det finns mer här
men här är den:
Oj!
- Du är allt riktigt, riktigt påhittig du, Emo! Ja, jag är helt enkelt fylld av beundran…!