blir galen,, /galnare.. ;-)
jag orkar inte,,,, jag vet inte vilket ben jag ska stå på längre känns det som….
när ska man få hjälp?
som det är just nu så slussas jag bara mellan olika "avdelningar" hela tiden…
Utredningen är klar, jag har ADHD vilket jag länge misstänkt,,, läkaren rekomenderar medcinering,,
ok,, jättebra,, ge mej det då.. men nej nej,,, då ska jag vänta i kö ytterligare fasten allt redan är klart…
Just nu ligger jag och skvalpar mellan ställen och det ena stället säger att dom inte behöver ta sej an mej för att jag inte bor i "området" trots att det 'r hos dom jag gått hela tiden,,, det andra stället säger att jag ska få tid inom 2 veckor om min huvudpsykiatri skickar en remiss,, vilket dom då gjorde och fick svar att det är avslaget för att dom har för lång väntetid.. :-/ till mej sa dom inom 2 veckor…
men det verkar ju inte stämma nu då.. dom dom hävdar att dom inte har något samarbete alls med dom som remiterat mej,,
det som återstår är privat men dom tyckte att jag skulle vänta mej till min vc först…
men asså.. om inte vc hjälper mej,, vad ska jag då göra? gå hos privat psykiatri för 1200:- / gång??
kan det vara möjligt? kan det få gå till så här?
jag orkar verkligen snart inte mera… min familj håller på att gå helt i kras.
//Linda
Frustrationen flödar…med all förståelse…
Vet inte vad man ska säga för att ge dig stöd, för det finns nog inga ord som jag underlätta det hela för dig.
Håll ut..
Kom in här och skriv av dig då och då, kanske det händer att någon sitter i liknande situation och kan hjälpa dig.
Jag vet inte heller riktigt vad jag ska skriva för att hjälpa dig. För mig gick de snabbt mellan diagnos och medecinering när jag väll fick hjälp. Innan dess var de ingen som hjälpte mig trots att många i min närhet bad om hjälp.
Nu är de lite som hjälpen har stannat eller de har varit så ett par år. De som har hjälpt mig är att jag själv letat upp de jag har rätt till och sen har jag krävt det. Vilket också har varit svårt och kämpigt. Men om inte jag kämpar för mig själv vem gör då det ? De är bara att vara ärlig och berätta vad du tycker du behöver hjälp med och verkligen visa att man vill. De är iaf min erfarenhet.
Kämpa på och ge inte upp. En massa styrkekramar.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits