Concerta + Kaffe = Hamster
Är väl så pass hyper nu att jag bara mkåste skriva ut hur det känns att gå från ingen medicinering alls till att börja med Concerta igen plus häva i sig en enorm kaffekopp i början av arbetsdagen. Inte helt okej. :P
Ni som tar Concerta eller andra liknande läkemedel, hur funkar det för er med koffein? För mig känns det som att jag med våld tvingat igång min sega kropp och hjärna för att nu sitta och arbeta som en hamster gone crazy i sitt hamsterhjul.
Kommer troligtvis skippa kaffet framöver.
Går bra, som vanligt med kaffe. Blir piggare.
Magen pajar av kaffe dock, magkatarr, men huvudet mår bara bra av det.
Knarkade koffeintabletter under en period på gymnasiet för att hålla mig vaken medan jag jobbade (jobbade sena kvällar och nätter som diskare), men då åt jag ingen medicin.
Kaffe har ju funkat bra som en form av självmedicinerande, men kombon blir lite hysterisk för mig. Det kanske är för att det är första dagen idag på länge och jag är ovan av att vara så "vaken" i huvudet och kroppen.
Oj som jag känner igen mig. Förutom kaffe delen då (dricker inte kaffe). Man känner sig speedad och saker ska hända hela tiden (iaf för min del). Sen att de känns konstigt att ha så mycket energi och go i kroppen. När man igentligen för de mesta känner sig orkelös och trött de är ju en annan femma.
Men för mig brukar de gå över ungefär efter en vecka då kroppen vant sig igen. Brukar du känna att du blir smått nere och överkänslig för allt ? Men samtidigt har man den där känslan av att de måste hända något. Jag tror nog du ska skippa kaffet imorgon ;)
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
Jag har alltid blivit speedad/fått ångest om jag druckit 3-4 koppar kaffe på raken. Det fick jag innan jag började med Medikinet också. Men 1-2 koppar kaffe efter maten funkar bra, dricker nästan alltid bara kaffe på morgonen, annars kan jag känna som du.
Jag tror att jag är ovan vid att ha energi över huvud taget. Kaffet har knappt gett effekt innan utom att bli liiiite vaknare i ungefär 3 minuter.
Det har över lag varit en grymt skön dag idag då jag fått mer gjort idag än vad jag fick under hela förra veckan på jobbet. Det är nästan att jag blir lite rädd för mig själv och min plötsliga effektivitet. Störande element och för mycket distrationer stör mig såklart fortfarande men över lag så har den här första dagen med Concerta varit väldigt lyckad.
Tja, inte just kaffe-episoden då. Jag dricker te imorrn istället :)
# 0 - Min skjønne hamster Caroline morgenen rett etter at vi hadde kommet hjem fra 7 timer på nattoget fra Stockholm. Hun trengte å løpe av seg en del stress i løpehjulet :-) Siden var hun verdens lugnaste.
http://www.youtube.com/watch?v=1VuMdLm0ccU <-- Fin youtube video på hur det kändes igår med koffein och Concerta boost XD Idag mår jag förvånansvärt fantastiskt. Både lugn och pigg på samma gång för första gången på typ… månader.
Høres bra ut!