Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1866 ggr
Marinas Mix
0

I affären

Undrar om det är fler än jag som har samma idéer när de går och handlar mat och annat.

Min lilla fixa idé är att aldrig ta varan som står längst fram i hyllan.

Är det en bok tillexempel, så är där säkert många som bläddrat i den. Det är superbra när de har blädderexemplar.

Och idag när jag var nere och handlade nu på morgonkvisten, så skulle jag ha köttbuljongpulver, men det som störde mig något fruktansvärt med de där burkarna var att de satt etiketten upp och ner.

Jag vet att det inte påverkar innehållet, men det stör mig så enormt, så jag stog där vid hyllan och gick igenom varenda burk tills jag hittade en där etiketten satt på rätt håll.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Admantine
0

Jag gör ungefär som du i affären, men jag blir nog inte så jättestörd om det inte finns exempelvis en burk med etiketten åt rätt håll, men det är helt klart irriterande. Jag gillar heller inte ifall det bara finns en vara kvar för då kan jag inte välja utan måste ta den sista.

Zaphix
0

Jo.. Rätt noga med vilken vara jag väljer. Kan ju inte ta vilken som helst.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Admantine
1

Precis! :-) Sen måste jag alltid försöka hitta den som är störst eller mest i etc. om det är pris/st.

PiganX
0

Har ingen speciell idé om att inte ta den längst fram eller så, men jag måste iallafall ta en speciell. Just den där mjölken som ligger snett till höger bakom flera andra paket.. Och så vidare Tungan ute

Marinas Mix
1

Ja just det varför betala mer för mindre kvantitet? De hade gurka på styckpris och då kan man ju inte ta den minsta, det är ju INTE ekonomiskt försvarbart

_

PiganX
0

Tänk om det är just den minsta som känns alldeles "rätt" då..? FörvånadFlört

zatanica
0

Haha just hemkommen från att ha storhandlat, det är ett evigt bestyr. Gör som du kan inte ta varan närmast, måste in längre bak och rota gärna vela ett tag med villken som verkar vara bäst och som man får mest för pengarna.

Att det idag var fullt med barnfamiljer som handlade fick mig att känna mig som ett riktigt mongo eller som en treåring som var lös släppt i affären. Plocka bland varorna titta och fundera vilken ska jag ta…

Skulle även köpa diskmedel till diskmaskinen, min vanlia såg inte ut som den brukar, blev lätt förvirrad. Hittade den sedan men det var två identiska paket med två olika priser kliade mig i huvudet och undrade hur det kom sig. Såg ett annat märke man fick rabatt på. Skulle jag ta den tro, blev det billigare. Fram med telefonen räkna lite. Nä, det blev det inte, men varför var det två pris på den vanliga, fundera lite till och komma på att oj ja det var ju olika många i dem. Förvirrande igen för paketen var ju lika stora, inser sedan att det ena är bredare. Känner mig som ett pucko, efter tio minuter tar jag det större paketet av de jag brukar köpa och går iväg.

Kan inte heller stå stilla i en kö, ställer vagnen för att sedan vandra runt bland glass och godis och undra om man ska ha något.

Idag släppte jag även på mongo kännslan och tänkte jag är jag, tycker folk jag beter mig skumt får de väll tycka det.

Admantine
0

Zatanika. Ha ha, det var en rolig story! Jag beter mig också som ett "mongo", lallar runt och dissikerar hela butiken typ. Är jag själv och handlar tar det en hiskelig tid. Handlar jag med min partner (ADHD) går det med en hiskelig fart, så om jag som har ADD ska hänga med någotsånär måste jag sätta på skygglapparna, ta vagnen och bara koncentrera mig på att följa efter. Hinner inte alltid med, utan fastnar vid någon hylla och glor, det blir ett herrans liv på min partner som letar febrilt efter mig :-D ja jösses! Det måste se skitkul ut, skulle vilja ha det på film :-D

Marinas Mix
0

Jo men visst Zatanica, så är det ju. Blir totalt förvirrad när de har flera olika märken av samma sak brevid varandra och så en skog av lappar med priser.

Tack och lov finns det ju självscanning, ett ovärderligt redskap.

Skulle ha creme fraiche och tog först den ena burken (innehåll 2dl) scannade in och den kostade 8,95 eller nåt sånt och då var det ändå Icas egna märke, brevid stog ett annat märke(även denna 2dl) så hala fram en sån burk och scanna in Heja en hel krona billigare.

Gäller bara att komma ihåg att scanna av den dyrare varan sedan…och så att stoppa rätt förpackning i kundkorgen.

Sedan är det ju som så att fabrikanterna då och då byter utseende på paketerna, så bilden jag har i huvudet, från det tomma paketet hemma är ju vad jag går och letar efter och när jag inte hittar och om där råkar finnas någon att fråga så visar de så snällt och då visar det sig i senaste fallet att jag stått precis framför varan och tittat på den en god stund. UTAN att hjärnan registrerat att det faktiskt var den jag skulle ha.Skäms

Som en elak person som fanns i min närmsta krets förut skulle ha sagt: "Hade det varit en elak hund hade den bitit dig i näsan"

_

[Kaktuz]
0

När de gäller böcker och tidningar är jag den som tar den i mitten. Varor beror på vad de är. Färskvara tittar jag datum på. Frukt etc tar jag dem som se finast ut bara.

monstermash
0

Jag kan inte heller ta varan längst fram, känns som alla har petat på den. Frukt är jag också känslig med, tar de längst ned. Hittar jag inga fina där struntar jag hellre i att köpa frukten, för det känns som alla petat på de översta. Är inte så noga om ettiketten sitter på rätt håll etc, men paket som står upp och ned väljer jag inte… Känns som många varit där och petat också då.

För övrigt lyckas jag alltid stå och vela bland varorna och vara osäker på vad jag vill ha för nån… Obestämd