Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 3844 ggr
Tintin82
0

Concerta!!

Alvedon, panodil eller ipren det är inga problem att svälja och efter en stund så har man rätt effekt men så har jag add/as och har fått Concerta och ibland när jag tar tabletten så kan jag märka att när jag efter några timmar går på toa och gör " stora A" så kan jag se tabletten…det är inte alla gånger men ibland..diskuterade detta med mitt boendetöd och hon sa att till Concerta måste man ta lite mer vatten…om jag tar alvedon så tar jag knappt mycket vatten alls men det måste man nog med concerta…alltså tabletten löser nog inte upp sig..hur mycket vatten dricker ni när ni tar tabletten..känner ni igen det jag skriver??

Pelle Långlös
0

Är det ingen depokapsel runt tabletten så kna det vara kapsel som du ser.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zaphix
0

Men alltså.. Studerar du ditt bajs innan du spolar..?

Blev tvungen att fråga bara. ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

karleken
1

#2 Jag tycker inte det är konstigt att titta ner i toan innan man spolar. Det gör jag alltid (beroende på min IBS-mage och att en kaliumtablett åkt rakt igenom systemet direkt ner i toastolen ett flertal gånger)

Zaphix
0

Spännande. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

annonyyyym
0

#0 Så här står det i Fass:

Tabletten upplöses inte helt efter det att allt innehåll frisatts. Ibland kan tablettskalet följa med avföringen ut. Detta är normalt.

Tintin82
0

nej jag brukar inte konrollera mitt bajs men jag hörde att om man dricker tillräckligt med vatten så blir det inte samma effekt så då har jag sett tablett färg 54

Anonym
Anonym
0

Jag känner igen mig, jag brukar knappt dricka något alls när jag tar mediciner, och hade ingen aning om att man måste dricka mer vid intag av Concerta, men jag är ganska så säker på att det stämmer. Jag låg inlagd på BUP akuten förra året och där fick man sin medicin varje morgon, och när jag tog concertan tvingades jag dricka minst 2,5 dl vatten till, och nu när jag tänker på det så blev min avföring mycket bättre under tiden jag var där. Värt att prova.

AnneN
2

"du eller ditt barn ska ta Concerta en gång dagligen på morgonen med ett glas vatten. Tabletten ska sväljas hel och inte tuggas, delas eller krossas. Tabletten kan tas med eller utan mat.

Tabletten upplöses inte helt efter det att allt innehåll frisatts. Ibland kan tablettskalet följa med avföringen ut. Detta är normalt."

Klippt från FASS.se

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!