Ett steg närmare en utredning.
Har varit på vårdcentralen och fått höra resultatet av min ADHD-screening, och jo, testerna och intervjun pekar tydligt på att jag har ADHD, även om de inte uttryckte det så. Screeningen leder inte fram till någon diagnos och kommer inte att ingå i den "riktiga" utredningen jag kommer att få göra heller. Och de hade ett lite lustigt sätt att uttrycka resultatet på: "Vi kan inte utesluta att du har ADHD" Jag hade på tungan: "Ok, så vad var då egentligen poängen?" Men jag sa det inte, jag förstår ju egentligen vad de menar: screeningen är till för att sålla bort de som man redan på ett tidigt skede kan se inte har ADHD-symptom, psykiatrin har inte möjlighet att utreda alla. Men visst känns det lite onödigt på något vis. Det positiva är dock att de nu kommer att skriva en remiss som förhoppningsvis leder till en riktig utredning.
Grattis och lycka till 
Poängen var väl att de nu slussar vidare dig :) Lycka till :D
Tack så mycket båda två 
#2 Ja, precis så var det, och det visste jag ju redan från början. Men för mig som är lite otålig och vill ha svar på alla frågor som snurrar känns det ändå lite jobbigt att göra en utredning för att se om jag behöver göra en utredning s.a.s. Men jag förstår poängen och accepterar att det är nödvändigt att göra på det viset för att begränsa trycket på psykiatrin.
Hoppas nu bara att man slipper vänta alltför länge på nästa steg!
Kul!
Ett steg i rätt rikting och som den trolia ADHD:are du är förstår jag din ivrighet och vill ha svar NU, gärna igår helst. 
Lycka till! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Om du vill kan du ju få börja skriva på en artikel hit till sidan hur en utredning går till. Kanske något att fundera på? 
Tack så mycket! Ja visst, finns det intresse för en sådan artikel kan jag fundera på saken. Det kanske rent av kan vara kul, vem vet? Vågar dock inte lova något. Men fundera kan jag göra.
Inga krav, bara om du själv vill. 
Jag tror många vill läsa en sådan, särskilt folk som väntar på en utredning och kommer hit första gången och undrar. 
Ok jag förstår, det kan ju vara vettigt att ha en sådan artikel, jag skall som sagt fundera på saken. Vem är det som ansvarar för artiklar? Jag kan ju försöka komma ihåg att höra av mig till den personen när det blir dags för min utredning, så att jag får veta hur det går till och vad som krävs o.s.v. Fast det är ju bra om någon hjälper mig komma ihåg
Jag lär nog berätta här när det blir dags.
Till mig blir bra. 
Ok, då börjar jag fundera då