Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1252 ggr
JohannaEkroth
0

OT - Vad trött jag blir

Vad trött jag blir på att inte ha någon endaste kompis att hitta på saker med här i stan. Jag försöker träffa vänner men hur det än kommer sig så är det visst menat att jag ska vara ensam hela livet.

Jag är ingen människa som trivs att vara ensam, ändå är det det enda valet jag har.

Som så många andra fredagkvällar så blir jag tvungen att spendera denna helt ensam.

Säg mig, vad i hela välden skall jag leva för, om jag gör det enbart för mig själv?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
0

Åja, Höstlegenden…

Här vågar jag ju inte skriva någonting vettigt (du vet varför), men vi har ändå en viss gemenskap du och jag.

Nu är det ju så, att jag är din faders ställföreträdare. Samtidigt har du och jag mycket som vi kan språka om.

Men du borde inte ha svårt att finna en man (eller kvinna) i passande ålder, som du kunde känna en sådan där total gemenskap med.

Jag vet till och med män (i din ålder) här på communityn, som inte skulle ha någonting alls emot, att vara din levnads-följeslagare.

Det handlar förmodligen bara om, att viga er samman…

Och jag vet framför allt en, som jag är rätt säker på att du skulle gå bra ihop med…

(Inte jag! … Men ska jag säga vem…?)

FlörtObestämd

zatanica
0

Hm ja du, hitta vänner är inte så lätt, vart hittar man de där som man klickar med och hur behåller man sedan dessa. Det undrar jag med.

Hade du bott lite närmare så kanske vi rent av hade kunnat ha trevlit ihopp, vem vet.

[Varulv]
0

Men, vet jag - zatanica, Höstlegenden, jag, med flera - vi tummade ju på att träffas när det nu begav sig!

Bör vi inte skyndsamt infria det löftet…?! ObestämdGlad

Vem vet, vad var och en av oss annars kanske missar! Flört

zatanica
0

haha, ja det kanske vi har gjort varulv, minnet är som en guldfisk och tiden har en förmåga att bara rinna iväg Glad

[Varulv]
0

Vi får väl ändå försöka göra slag i saken nån gång…? Flört

zatanica
0

jo, var ett himmla tag sedan jag var i Eskilstuna

[Varulv]
0

Har du vägarna förbi, är du alltid välkommen att höra av dig. Annars kan vi bestämma en träff lite mera planerat - mellan exempelvis dej, mej, Höstis, och Star68? (och kanske fler?)

Glad

Star68
1

#7 Rätt snart hoppas jag!!! Skrattande

Kanske redan om en vecka, eller två…?

Jag kommer gärna till Eskilstuna! (Ehh…hittar inte så bra med bil bara, fast parkeringen vid badhuset hittar jag till. ;-) hihi)

Till Höstlegenden vill jag säga att om jag bodde i samma stad som du skulle jag enklare haka på lite olika "upptåg", eller så kunde vi bara "hänga" lite ihop, för jag gillar dig. Vad säger du…ska jag flytta dit? Obestämd Sambon min är kanske inte är lika sugen på att flytta dock.

Hoppas du också kommer med zatanica…skulle vara kul att träffa dig också! Glad

[Varulv]
0

Vad kul, Star68! Glad

Hear, hear! Höstlegenden - på det erbjudandet! Flört

Ja, nu måste ju träffen bara bli av! Men vi får planera lite noga.

Helgen som kommer är jag strängt upptagen; men annars, så…!

Glad

Admantine
0

Det låter verkligen ledsamt att du känner dig så ensam. Jag hoppas Varulvs förslag gjort susen. Jag skulle också vara ganska ensam om det inte vore för min partner med ADHD. Blir hej och du med nästan varenda människa som dyker upp, och en rackare på att hitta sjyssta, varma vänner också, så vi har stor umgängeskrets tack vare det.

JohannaEkroth
0

Ja, nu har det gått ytterligare två fredagar… Faktiskt hela veckor ensam. Räknar inte boendestödjare till sällskap.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Admantine
0

Aj då, det låter väldans tråkigt. Vet du själv vad det är för specifika saker som gör att du har svårt att skaffa vänner? Att man är blyg eller tycker det är läskigt att börja prata med någon är ju vanligast. Jag är sådan för det allra mesta, men plötsligt händer det ibland att jag skojar till det med någon gubbe på affären, eller börjar prata om något som är aktuellt just då. Och jag fattar inte själv hur det gick till! Jag som trodde jag inte vågar… Sen kan det var väldigt mycket med självkänslan som ställer till det så man krymper sig själv liksom. Tror att andra ändå inte kommer att tycka att man är intressant och sådana tankar. Jag har tyvärr inte så många råd att ge eftersom jag själv har svårt, och har alltid haft svårt att skaffa vänner på egen hand. Jag har oftast hängt med på min systers vänner, partnerns vänner osv. Jag har ingen "egen" bästis förutom min syster.

zatanica
0

Du Höstlegenden jag kom på en sak, på hab där jag bor så ordnar de alla möjliga slags träffar och så. Tror det är mycket för att man ska hitta någon man känner att man vill umgås med för endel som man får hemskickat som förslag känns som rena bunta ihopp folk med AS gruperna och se om några klickar med varandra.

Andra handlar om exemplvis hantera stress, lära sig fatta sociala spelet bättre och lite sådant.

Kolla om det finns något liknande hos dig. Har själv inte vågat gå på något sådant ännu, men har ju insett att för att skaffa en kompis är det ju ändå ett ypperligt tillfälle.

Jag vill ju gärna komma och träffa er, men har ju inte så fett med pengar Gråter hoppas på aktivitetsersättningen snart för då får jag lite extra. Bussbiljeterna kostar ju en förmögenhet.