ADHD/ADD, vilka stöd finns?
Alltså tänkte delvis för att jag undrar vilka olika sorters stöd man eventuellt kan få, var man hittar dom och hur man gör kanske. Vad det handlar om så man kan avgöra själv om man vill eller inte, för många saker har iaf jag ingen koll på så känns som man kan missa en massa saker i onödan.
Nu har ju inte jag diagnos än så inte säkert nåt går ändå men måste skriva nu medans jag kommer ihåg det ändå, och är väl aldrig dumt att vara förberedd?
Just nu alltså singel kille 27, kanske ADHD(?). Och om man sen skulle få barn (och säkert vara lite mindre singel alltså
), vad finns det då?
Och eftersom det delvis verkar kunna vara ärftligt, vad skulle hända om barnet får också? Alltså vilka stöd finns riktigt?
Just detta sista vill jag också väldigt gärna veta då jag känner till en speciel situation med dödsfall där en grabb med ADHD bor hos morföräldrar just nu tills vidare. Skulle gärna vilja hjälpa, ge någon information eller så, om det går.
Tack på förhand
va
Ingen aning, men hoppas du får svar från någon som vet…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det finns medicin om man har diagnos och man kan få hjälp med samtal för att få veta mer om sin diagnos.
Gäller det skolbarn brukar det finnas extra stöd för dom om de hamnar efter i olika ämnen.

Alldeles för lite är svaret. Medicin av ett par olika varianter och med lite tur så kan man får tillgång till lite olika hjälpmedel som ska uderlätta att strukturera vardagen.