Trött av medicin?
Jag har blivit löjligt trött i samband med att jag började med Ritalin, inte trött så jag vill sova, utan mer att kroppen känns som jag sprungit ett maraton och jag orkar inte göra någonting direkt.
Även i huvudet är jag betydligt lugnare, mycket mindre känslosam, smått avstängd.
Är det någon annan som känner såhär?
En familjemedelem sa att det kanske är så "normala" människor känner sig, och att jag varit uppskruvad i hela mitt liv innan medicineringen.
Kan det vara så? Eller är dosen fel?
Skulle gärna ha min energi tillbaka, men vet ju hur jobbigt huvudet blir utan medicin,
Inte så att jag är oroad, men det är en sån drastisk skillnad mot förr :)
Av concertan har jag fått som jag kallar det "trötthetsattacker" pigg sen blev jag så trött att jag inte orkade stå upp. Sen vilade jag 15 min sen var jag pigg igen. Men ökade dosen och efter en tid så har det försvunnit lite. Men fortfarande trött ibland. Nu ska jag äta 18mg vid middag och öka till 36 sen efter en vecka. Fått ångest på kvällen så vi får se hur det går.
Känner igen mig i det där, går från normalt pigg till trött så man inte kan stå, och känner även igen kvällsångesten.
Förstår inte varför man blir sådär trött, konstigt!
Får hoppas att vi båda får till vår medicinering..
Tror inte "normala" människor är så trötta i kroppen att det känns som dom sprungit ett maraton. Antingen passar medicinen inte dig eller så är det bara fel dos.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara så det blir rätt.
Utan medicin springer jag runt, hoppar och studsar, med medicin är jag stilla, som "normala", och för mig som inte är van med detta kanske det känns onormalt, trots att det är normalt?
Men det verkar ju som jag blivit lite för stilla och seg, frågan är ju vad som ska justeras.
Vore kul att höra om någon haft det likadant och löst problemet.

Min dotter reagerar så på Ritalin. Hon blir passiv och liksom trött, hennes autistiska drag framträder också. Efter att ha bytt till Concerta (36 mg) är hon sig själv igen; kreativ, pigg, glad men också fokuserad och inte stirrig. Toppen! Hur länge har du ätit Ritalin? Det kan ju ta några veckor innan effekten av den har stabiliserats. Kvällsångesten som du skriver om är helt säkert en sk rebound effekt. Många lider av det, särskilt i början. För att förhindra fyller många på med en liten dos till kvällen. Min dotter hade fruktansvärda rebounds av ritalinen, men med den mer långtidsverkande concertan har hon öht inga biverkningar.
Jag blev jättetrött och somnade av Ritalin i början,men det var bara första veckan. När jag gått in mej och dosen blev rätt instäld efter några veckor blev det mycket bättre.

På en månad borde det ha blivit bättre. Det kan ju vara så att du tillhör dem som behöver en renare substans. Prata med din läkare om det. Tyvärr är många väldigt restriktliva med att skriva ut det.
Jo sist jag var där föreslog de att vi skulle söka licens för Metamina, känner mig lite kluven till det. Om ritalinen fungerade okej skulle vi kunna testa att lägga på Strattera under, eftersom Ritalin depot inte håller så länge som de ska, min kropp bearbetar tydligen medicin fort?
Men det verkar ju inte som att jag "tål" ritalinet.
Ska försöka kolla runt på denna sida om det är någon mer som måste ta sina Ritalin ofta och isåfall hur hög dos och när, de som håller i min behandling verkar inte ha någon koll, jag skulle testa olika tider och komma fram till något själv, vilket inte är så lätt :/