Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1188 ggr
Linnyb
2013-03-30 15:52
1

Splittrad

Hej på er och glad påsk. :)

Jag ville kika in här för jag känner mig rätt ensam och det kanske finns någon som känner likadant? Att bara erkänna det tar emot lite eftersom jag egentligen är en supersocial människa som mår extremt dåligt om jag inte får vara med vänner, men nu har nedstämdheten gungat in mig i denna ensamhet och det är ganska jobbigt, speciellt eftersom jag nu fått komma till en behandlingsenhet där de ska hjälpa mig mer med nedstämdheten och symptom som sagts vara IPS (borderline) Men jag tvivlar allt mer på att jag har detta (jag tror mycket av IPS symptomen berodde på tvångstankar som blev oregleriga då det kändes som att en person förföljde mig nästan, för att tankarna var där hela tiden)

Iaf.. jag har någon misstänkt ADHD också som jag inte vet de kommer undersöka. Är sjukt nervös. Jag och andra misstänkte det delvis på att jag genom skolan haft svårt med matte (dyskalkyli) jag bryter ihop om jag gör en läxa i det eller slutar att bry mig och svårt att förstå instruktioner (svårt på gymnastiken) 

egentligen känner jag att jag nog inte har någon diagnos eller något förutom tvångstankar då som kommer och går i perioder vid stress och Dyskalkyli (räknesvårigheter). Just nu känner jag mig väldigt stressad och "Körd i huvudet" för att det är så mycket i skolan. Är inte klar än och har hoppat av för att jag varit tvungen att vila två gånger. Men nu kämpar jag på.

svammel svammel…är nervös för mycket just nu

kram

[Varulv]
2013-03-30 17:14
2

Hej Linnyb!

Härinne finns i alla fall många som bryr sig om dig!

Dock inte lätt att kunna kommentera någonting av det du berättar om dig själv - annat än att du uppenbarligen har en problematik av ett eller annat slag. Denna kan ju iofs bero på yttre faktorer som inte har med din förskyllan att göra i förstone. Eller så finns hos dig något neuro-psykiatriskt, som med jämna mellanrum ställer till det för dig - inte lätt att veta vilketsom.

Men bara en sån sak som Dyskalkyli kan vara rejält handikappande för vilken person som helst.

Glad påsk nu i alla fall,

önskar Varulv

<3

Stressfia
2013-04-01 07:37
0

Finns det någon du kan lita på? Som liksom känner dig? Om du känner dig körd i huvudet, får du helt enkelt luta dig mot denne person. Och lita på att hon/han kan fatta viktiga beslut åt dig. 

I annat fall, hoppas jag att du snart mår bättre!!!!

Kram L