36 mg till 54 mg
Ska snart höja dosen till 54 mg eftersom 36 mg inte ger så mycket. Det enda är att jag är morgonpiggare och går upp flera timmar tidigare, men annars är jag lika trött på dagen sen. Hypo och inte hyperaktivitet lider jag av. Någon som fick en större märkbar skillnad på 54 mg? Några eventuella biverkningar som blev värre eller kom?
Hej Greenapple.
Jag har ätit metylfenidat sedan slutet på januari. Fick först Concerta, tyckte inte den var så bra och blev då erbjuden Ritalin. Ritalinet var hemskt, fick tok mycket ångest av det. Har nu gått tillbaka till Concerta, då jag tycker den fungerar mycket bättre. På 18 mg kände jag inget, fick bara migrän. Tar nu 36 mg på morgonen och fyller på med en 18 mg vid lunch. (då räcker medicinen hela kvällen) Kan sova bra på natten , men vaknar också tidigt. Ev. biverkningar är att jag tycker jag spänner mig lite i kroppen, samt kan få lite kalla händer ibland. Annars har medicinen hjälpt bra. Kan vara bland folk, vill umgås med vänner nu, kan lyssna och ta in vad folk säger, har inte samma humörsvängningar och är inte lika impulsiv. Tänker mig mer för nu än innan.. Jag kan känna mig lite nervös ibland av medicinen, men tror det är en biverkan som kommer släppa. Kan nämna att jag nyss ökat dosen dom senaste dagarna. Hu känner du nu? Ligger du fortfarande på 54 mg?

Jag märkte ingen skillnad från att gå upp från 36 mg till 54 mg
Hade inga biverkningar innan och inte efter höjningen heller.
I dag tar 54mg + 36mg o fungerar bra o har fortfarande inga biverkningar.
Lasse