Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1007 ggr
AvellerPå
1

Vad lärde du dig i dag?

Mitt humör gick från apati till entusiasm (något kul dök upp och förtrollade mig). Plötsligt skulle jag fixa, förbereda packa och komma iväg i god tid, inga problem motivationen på topp 👍 Plötsligt insåg jag vad klockan var……. Jag tog då genast ett piller till  grät 😕bara lite över kaoset i mitt huvudet🤦‍♂️ och lyckades komma iväg rätt snart. Min vän fick vänta på mig i drygt 1,5 timme 😡men som tur var är det en god 😇och påhittig Får idé vän som höll sig sysselsatt 

Vad lärde jag mig? 

• Även om allting går lättar med motivation så finns ADHD:n ändå kvar. Skönt att se den skillnaden

• Effekten märks först när du sätter den på prov och rätt dos är avgörande

• Och så förstår att vänner matters, det höll jag på att glömma😞

Vad lärde du idag?

AvellerPå
0

Igår skulle vi köra in till Staden. Bilen är inte städad på ett halvår och fruktansvärt skräpig över allt. Där på morgonen ungefär när vi skall åka iväg måste jag bara börja städa den! annars blir det ju aldrig av…… men så inser jag vad jag håller på med….. en typisk gammal ADHD-strategi som går ut på att skaffa sig "bråttom" för att motivera sig att sätta igång. Jag inte bara genomskådade mig själv utan lyckas också avbryta detta fåniga tilltag, att förstöra hela dagens schema för mina nära och kära bara för att jag skulle få tummen ur medan jag hade all tid var mer än jag hade mage till.

Vad jag lärde mig: 

Vanans makt är stor och många ADHD-strategier är vansinnigt fåniga när man tittar på dem utifrån. 

Jag upptäckte faktiskt själv vad jag höll på med och lyckades bryta ganska omgående. Helt klart är att självinsikten och kunskapen om ADHD här var inblandad men frågan är om också min medicin hjälpte mig att både se och bryta mitt beteende?

Frågan som återstår är nu när jag återupptar och avslutar städningen av bilen………