Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1842 ggr
konstnär
2013-04-01 20:25
0

Ritalin

Hej

Jag har diagnosen ADD(fick den i vuxen ålder efter massvis med år av depressioner, ångest och testande av diverse antidepressiva mediciner som inte hjälpt mig) och medicinerar med Strattera och har nyligen satt in kapsel Ritalin. Började på 20 mg på morgonen och stod på det i 2 veckor och kände ingen verkan eller biverkan av den dosen och min dr ökade därför dosen till 40 mg vilket jag nu har stått på i 6 dagar. Ca 30 min efter att jag tagit medicinen får jag hjärtklappning, ångest-och stressökning samt känner mig andfådd. Enl min dr är detta vanliga biverkningar vid insättning men jag är så orolig att det inte ska gå över😢. Jag började ju med medicin för att min kraftiga inre rastlöshet och stress skulle dämpas och inte tvärtom. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av blir jag jätteglad. Vill inte kasta in handduken än, har kämpat så länge för ett bättre mående…

[lindamariapettersson]
2013-04-30 00:35
0

Hej konstnär. Jag har inte samma medicin som dig, men jag upplevde att när jag fick en doshöjning på min Concerta, gick jag från fungerande till "kaos inombords" nu vet jag inte riktigt hur det går, i mellan åt känns det som man mest bara flyter med. Det är ju så mycket mer än bara äta piller och så blir det bra, livet, känslorna och vardagen och allt annat som kommer i mellan. Lycka till! 🌺