ang. Asperger
Är det verkligen så vanligt att man som aspergare kan knappt skaffa vänner?
Känns alltid och ständigt att ingen vill vara vän med mig pga att jag är annorlunda…
Har dock min älskade pojkvän, men han träffar jag varannan månad pga att han har sin praktik och bor 3 timmar ifrån mig. Så det blir väldigt ensamt och tyst hos mig. Även så kollar folk snett på mig fastän jag försöker att vara normal, klä mig snyggt, se acceptabel ut. Jag vet inte vad jag måste göra mer för att folk ska vilja bli vän med mig..och det är lika svårt här på nätet också att få kompisar.
Antingen så hittar man en man kan chatta med men den personen slutar svara efter ett tag och hör aldrig av sig.
Jag har inge problem alls med att jag har Asperger, då jag redan accepterat att det är en del av mig och mitt liv sen jag fick diagnosen.
Bara att det här med kompisar är oerhört svårt…
Vad behöver jag göra mer för att folk ska vilja bli vän eller åtminstone prata med mig?
Hmm, jo, jag har väl lite samma problem. Men att träffa likasinnade, folk med egen diagnos kan underlätta, eller någon annan funktionsnedsättning. Sådana människor är med accepterande tycks det mig och även lättare att umgås med.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag tror man kan anpassa sig för mycket också.. Det har jag en tendens att göra, så pass mycket att jag blir mesig. Ställer upp för mycket, låter folk kliva på mig och jag vågar inte ta egna initiativ i rädsla för att bli avvisad.
Då får man heller inte några vänner har jag insett,