Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 4246 ggr
Niklas
2015-01-09 14:38

Asperger

Aspergers Syndrom (AS) är en diagnos inom autismsprektrumet. Personer med Aspergers Syndrom har ett annorlunda sätt att tänka, uppfatta och bemöta sin omgivning. De har också ofta problem med att förstå avsikten bakom andra människors beteende och handlingar. De förstår, till skillnad från de som är autistiska, att andra människor tänker och känner, de förstår bara inte hur. Läs mer om Aspergers syndrom här: http://bokstavsfolk.ifokus.se/articles/4d716a0db9cb462227077d8b-vad-ar-aspergers-syndrom


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AnneN
2015-01-14 02:55
#1

Vill bara informera om att det inte är bara de med asperger inom autismspektrumtillstånden som förstår "att andra människor tänker och känner, de förstår bara inte hur." 

Den beskrivningen passar även in på bland annat mig själv som har autism och flera vänner/bekanta med olika typer/grader (eller vad det kallas) av autism.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2015-01-14 11:05
#2

Bra komplettering!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
2015-04-25 22:05
#3

#1 Sen är det inte heller alla som har problem med att veta hur andra känner som har asperger, jag och min bror har asperger vi har inga problem med att fatta hur andra känner och förstår naturligtvis också att alla känner och tänker. Det där är individuellt sen kanske det beror på grava problem man har.

Honestyisdead
2015-04-26 14:54
#4

#3 AS är en väldigt "bred" diagnos. 

Men jag känner lite att om ni båda delar diagnosen är det faktiskt inte konstigt att ni förstår varandra?

Anonym
Anonym
2015-04-26 18:22
#5

#4 det handlar inte bara om att vi förstår varandra, vi båda är väldigt förstående gällande alla människor…

Honestyisdead
2015-04-27 14:37
#6

#5 ok!

Annons:
Upp till toppen
Annons: