Utredningsfakta?
Hej på er alla glada och mindre glada. Tänkte nu när jag står inför en utredning (när det nu blir) är det någon som kan beskriva lite vad som händer under utredningen? Är det bara massa papper att fylla i? Vad är dom intresserade av? Och så vidare, berätta allt=)

du vet alltså inte när det blir?… vet du vad du ska utredas för?….vill gärna veta vad du tycker o tänker om att få bli utredd…..står ju i begrepp att få min helt ovetande dotter utredd i januari för aspergers… återkommer gärna senare när jag vet mera….
jag önskar dej lycka till!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

när det blir nej.. ingen aning alls men snart, kanske… jadå vad jag ska utredas för vet jag ADHD
#0: Du kommer att få fylla i papper. Jag gissar att anhöriga, förmodligen föräldrar och eventuell respektive, kommer att få göra det också. Du kommer att bli intervjuad om hur du fungerar, hur det var när du var mindre och så vidare.
Vänliga hälsningar
Niklas

#3 jippiiii kryssa papper.. varför kan ma ninte få hem dom så man slipper slösa tid på sånt under utredningstiden, borde korta kötiderna litegrann iaf
träffade ett personligt ombud idag och vi ringde till mottagnignen som ska göra min utredning.. hon som svarade var jätteförvånad över att jag inte hört någonting… och först hittade hon int eheller min remiss.. höll på att sätta hjärtao chlever och hela skiten i halsen där ett tag
#4: Du kommer nog att få dem med dig hem. Det har vi alltid fått. Det är flera hundra frågor och brukar ta en stund att fylla i.
Vänliga hälsningar
Niklas

#5 Det har inte jag fått alla gånger alls, då det gällt mina egna utredningar. Många timmar har jag spenderat hos läkaren med dessa skattningsskalor.
#4 Många läkare har en del av testerna online. Du får logga in på sidor och kryssa i dem via din egen dator i lugn och ro.
Får du diagnos och sedan medicin, så kommer du troligen att få leva med skattningsskalorna länge framöver, för att bedöma hur medicinen verkar. Så det är bara att vänja dig mao :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#6 skattninsskalor lever jag redan med.. för att se hur min antidepressiva medicin fungerar…
#6: Okej. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Vet inte hur det fungerar med vuxna men när sonen utreddes för ADHD så fick han göra ett typ prick test på datorn, han skulle trycka på en knapp när en prick visades på skärmen, samt en hel del andra fysiska saker. Han fick också fylla i papper och han blev intervjuad
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag har fått fylla i en massa papper.. välja mellan olika alternativ 1-5 typ.. sen har jag fått göra pussel…hålla tal i minnet, beskriva olika bilder; vad som fattas på dem (är fel) osv. Jag visste inte om att jag blev utredd för ADHD. Har tydligen svarat på en del "formulär" angående Asperger också..
Förvirrad till tusen.
Jag tycker det har varit ganska jobbigt.. har så svårt för att minnas och hålla tal i huvudet och koncentrera mig. Var riktigt trött när det var över. :) Är väl inte klar heller tror jag..ska träffa ytterligare en läkare i slutet av januari.

/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.