Bidrag/fondmedel till aktiviteter
Jag undrar om ni vet var man kan söka bidrag till aktiviteter när man har ADHD?
Jag red på ridskola hela min uppväxt och det var något som verkligen gjorde mig gott. Jag har mkt motoriska svårigheter och har alltid kännt mig som ett jävla UFO i sportsammanhang men i och med att man inte behöver korsa lodlinjen när man rider så kan jag - WOW!! - koordinera mig som om jag aldrig gjort annat. Men enbart på hästryggen. Jag känner att för mig är ridningen en viktig självförtroende-booster, jag känner mig normal då….och kompetent! MEN jag har aktivitetsersättning och har verkligen inga pengar till att betala ridlektioner men jag tycker att eftersom det är så knutet till ADHDn så borde det väl gå att söka bidrag till en sådan aktivitet?
hjälp!
Du söker på försäkringskassan! Om det kan anses gynna din utveckling och hälsa, så kan det bli godkänt.

Vad heter det som man ska söka?
Hör med habiliteringen vetja! Fick nyligen veta att de har en ridgrupp här iaf, vet inte om den riktar sig till bara vissa funktionshinder dock men det kan ju vara värt att kolla. Själv har jag nyligen blivit inskriven i kö för att börja här i Borlänge, men har Asperger och vet inte hur det är med ridning och andra diagnoser.
Gratis var det iaf, så inga bidrag nödvändiga typ :)
I övrigt kan du alltid testa söka socialbidrag till det också. Man kan söka bidrag för precis vad som helst. Därmed inte sagt att man beviljas vad som helst, men har man en bra anledning så kan man ha tur. Annars kan de hjälpa dig att hitta rätt så du kan söka bidrag på rätt ställe :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tack, får börja med att fråga Habiliteringen då :)

samfonden för sociala ändamål kanske? är socialen som har hand om den fonden tror jag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.