Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1563 ggr
Psykbollen
0

Uppsats...

På No:n i skolan har vi fått som uppgift att skriva en uppsats om någon "sjukdom/åkomma som drabbar hjärnan och/eller nervsystemet". Vi fick välja mellan typ ADHD, Tourettes, Aspergers, schizofreni och många fler som inte jag kommer ihåg…

Vi skulle skriva i form av en dagbok och försöka leva oss in i hur det känns att leva med någon sånhär sjukdom.

Har bestämt mig för att skriva om ADHD. Men jag vet inte hur jag ska börja… Liksom, dagboksform. "Hej, kära dagbok! Idag…(blablabla)" Det låter ju helt… knäppt. O.o
Hjälp mig ;S

parsley
0

Kolla vilka "symptom" ADHD ger och försök tänka dig hur det känns att t ex vara klumpig på idrotten eller att ha svårt att koncentrera sig och skriv utifrån den känslan. Ta en lista på "symtom" och skapa berättelser utifrån det.

Psykbollen
0

Vad smart, det ska jag göra. :D Tack för hjälpen ^^

och klumpig på idrotten är jag, så det vet jag redan hur det känns…*hataidrotthataidrotthataidrott* -.-'

Sweetelle
0

Är ADHD-folk klumpiga i idrott? Jag trodde det var Damp som hade de tendenserna, inte ADHD?

Niklas
0

#3: Det kan nog dyka upp lite här och där. Många med Asperger har också svårigheter med att vara "smidiga".

#1: Bra idé.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anne-Hedvig
0

Du kan skrive hvor vanskelig det er å planlegge ting, ha overikt over tiden - hvor lang tid saker tar - for ikke å snakke om hvor vanskelig det er å komme igang! Min nevro-psykolog snakket om 'problemer med start-stopp-funksjonen. Har man først kommet i gang, er det vanskelig å avslutte, om man er midt oppe i noe! Mange ADDere er veldig lydvare, og overveldes lett/mister tråden. En person kalte det "å ha 13 TV-kanaler i holdet samtidig".