Jag är ny
Här och vill bara säga hej .
Ähh , har fått diagnosen ad/hd , men tycker själv inte jag är lika dan som ett par andra jag känner . De säger att kanske det är så att du har en lättare variant (??) kan det va så ?
Ialf så tycker jag det här verkar va en mysig och trevlig sida..
Så jag stannar nog kvar hos er :)
// Mist

hej på dej själv….tror nog att det finns olika sätt att vara på med adhd….själv är jag mamma till en tonåring med Asperger som fått kämpa i tre år innan de (BUP) insåg vad det egentligen var…
här är det kanonbra… så läs flitigt o ställ dina ev frågor o funderingar…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hmm , ja iofs så är alla olika säkerligen :) Men ibland börjar man undra ;)
Ja , ni är trevliga som attans här ju så jag stannar gärna .)
Jag är också relativt ny här.. Skriver ibland och ibland inte.. Olika dagar. Men jag trivs här och tror att du kommer att göra detsamma. :-)
Tackar #3 Skruttis :)

Hej!
Är oxå ny här! Har dock inte presenterat mig på sidan.. tänkte inte på det..
Jo ang olika varianter o grader! Jag har "självdiagnosticerat" mig till addare då jag uppfyller de flesta kriterier och även när jag tänker tillbaka på mig som barn, och de problem jag har i min vardag. Jag klarar mig utan medicin och pluggar på universitetet.
Min bror har det värre dock! Han har riktigt svårt att organisera sitt liv. Jag brukar jämföra det med; om jag har andan i halsen och är ihjälstressad när jag ska åka med bussen t ex- så missar han den samma!
Om jag är disträ är han otroligt glömsk. Om jag har svårt att komma igång med att dammsuga ett par dagar, får han inget gjort på veckor.
Har jag en hängig och trött dag; kliver han inte ur sängen ens.
Jag brukar ha svårt att komma i säng före tolvsnåret - han är uppe hela natten.
Så visst är det en gradskillnad!
Om jag tappar koncentrationen några gånger medan jag läser en bok, så orkar han inte ens ta sig igenom boken.
Så där kan man fortsätta. Vi har våra likheter, och jag förstår hans besvär. De liknar mina och jag förstår hur han känner det och tänker. Men jag är självgående. Han har numera diagnos och har fått medicinsk hjälp.
=0)
#0: Välkommen!
Jag träffade en läkare i dag som beskrev det här med att ha en diagnos bra. Han sa att exempelvis Asperger är bara en liten del, kanske 5 procent, av en personlighet. Det är resten som gör oss så olika. Därför är det inte konstigt om två med samma diagnos kan verka helt olika.
Vänliga hälsningar
Niklas