finns det fler här som...
…..är psykopat magneter? Själv verkar jag vara en sån magnet 
Oklart hur du menar. Men jag drar till mig/söker mig till alkoholister/missbrukare. Dvs innan jag var riktigt medveten om hur jag gjorde. Fått bättre koll på det genom att söka mig till andra som har samma problem. Dom träffar jag på Al-Anon, anhöriga och vänner till människor som har eller haft alkoholproblem. Det gäller att få prata med människor som förstår vad jag pratar om. Och höra hur dom gjort och vad som fungerat och inte fungerat. Det finns också anhörigprogram för narkomaner, Naranon.
Jag har också haft stor nytta av ACoA. Där träffas människor som vuxit upp i störda familjer.
Det gäller ju att få koll på vad jag gör eftersom det inte går att ändra på andra människor.
På dom här ställena finns bara människor som har de här erfarenheterna. Det är anonymt och kostar inget. Dvs man behöver inte tala om vem man är med adress och sånt. Bara ett förnamn. Och man bara går dit och behöver inte tala om om man skall komma eller inte.
Al-Anon och ACoA Har jag aldrig hört talas om? Kan man hitta dom och läsa om dom på nätet?
Jo, vad jag menar är att de män jag träffat oftast har någon form av störning, mest psykopater eller psykopatiska tendenser. Det har gått så långt att jag aldrig mer vill ha en man i mitt liv och att jag nästan får panik när en man visar sig intresserad. Vet aldrig vad män egentligen menar. Bäst att vara ensam. Mitt ex misshandlade mig och försökte döda mig inför min dotter och sen dess har jag fått en massa stressrelaterade sjukdomar.
Har läst och hört att flickor/kvinnor med NPF ofta kan bli offer för sådana män som verkar ha en inbyggd radar för att hitta lätta offer. Alltså de som är för godtrogna och naiva som jag.
Min teori - men det är bara min teori, alltså! - är att om man har drag av Asperger, så dras man till det som ser ut som regelbundenhet och rutiner i en partner. Tyvärr är det ju så att sådana personer ofta slår över i kontrollbehov! Eftersom aspergare ofta inte är så hemma på sociala koder, kan det kännas bra med en partner som inte kräver att man ska klä upp sig när man går ut, till exempel. Men innan man vet ordet av, så kanske personen säger att man inte får gå ut alls, och då har det gått för långt. De första stadierna i ett förhållande med en psykopat kan alltså kännas trygga om man är aspergare.
#3: NPF?
Mmmm… Kan ligga något i det du säger..
#4: NPF: Neuropsykologiska funktionshinder.
Vänliga hälsningar
Niklas