Ny här.
Hej gott folk, är en kvinna på 40 år borndes i Göteborgstrakten……………..jag har en vuxen dotter och bonusbarn (14 år)
Jag påbörjade en privat utredning i Nov -07 och fick diagnoserna Asperger och ADHD av kombinerad typ…………………….blev remitterad till en psykiatiker för medicinering (cs) men fick iställwt diagnosen Bipolär…………………………….förutom alla dessa diagnoser så har jag även fibromyalgi.
Har sjukersättning från FK i 2 år och fick enligt dom gamla reglerna.
Hej och hjärtligt välkommen GoaGreta!
Jag själv är 49 år och har en dotter (20 år)med diagnosen AS/ADHD m.m. Väntar själv på att få göra samma utredning. Jag har också fibromyalgi, depression och ångest samt en massa andra stressrelaterade sjukdomar. Nu vet du lite om mig också 
Jag säger också välkommen! :-) Jag är en god man med fibro, skriver här lite då och då när jag känner att jag har något att komma med. Eftersom jag är god man så har jag en del erfarenheter av assistenter, LSS och mycket mer. :-)
Hoppas att du kommer att trivas här inne med oss..

Hej hej! Jag är 22 och har ADHD och lite annat skräp som depression och paniksyndrom och nått mer fast vi vet inte vad än. Går hemma och tittar i taket mest hela dagarna. VÄLKOMMEN!

Tack allihopa 
Jag har också lite skit som jag dras med bla ångest men faktiskt så har Litiumet hjälpt mycket där……………….men jag använder min envishet till att inte låta ångesten styra mitt liv…………………….jag ska styra det har jag bestämt 

Välkommen GoaGreta. Vilken röra med diagnoser du har fått. Skönt att litiumet fungerar. Togs din första diagnos med ADHD och Asperger bort när du fick bipolär-diagnosen, eller las den bara till? Jag läste en bok häromdagen och när jag kom till ett visst stycke kom jag att tänka på dig och det du skrivit här, skall citera det för dig.
"Många studier visar på ett övertygande samband mellan Asperger syndrom och manodepressiv sjukdom (bipolär affektiv störning). Personer med Asperger syndrom tycks själva löpa kraftigt ökad risk att insjukna i, icke miljöbetingade, depressioner och manier. Ännu mer slående är dock det ärftliga sambandet mellan manodepressiv sjukdom och Asperger syndrom/högfungerande autism. I släkter med unga människor med diagnosen Asperger syndrom finns en stark anhopning av personer som behandlats för manodepressiv sjukdom."
Christopher Gillberg, Asperger syndrom - Normala, geniala, nördar? (s 69-70)

Nej inga diagnoser togs bort och jag tror inte dom får göra det heller………………….min läkare sa att om man har funktionshinder så har man ofta en psykisk sjukdom med och hon kallade det "en psykisk sårbarhet"
Japp det är ett virrvarr i hjärnan och samtidigt är jag facinerad av alla mina sidor för jag växlar mellan dessa………………..idag vet jag varför jag har så många personligheter och kan säga: idag är jag deprimerad som f"n, sen kan jag bli hypomanisk och speeda runt som en skållad råtta.
Min huvuddiagnos är Asperger och har det tänkandet: logisk, analytisk mm
Tack för välkomnandet