Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1023 ggr
KickanLilja
0

Jag blir tokig

Jag lever sedan 2 ½ år tillbaka med en kille med Asperger. Jag älskar honom över allt annat, men ibland gör han mig tokig.

Ett exempel från igår:

Vi båda har varit borta hela dagen (han jobbar och jag pluggar), vi träffas sedan i stan för att besiktiga bilen och äta. Helt okey, vi är glada och pigga, pratar och skrattar som vanligt. När vi kommer hem börjar jag plocka ur diskmaskinen och frågar sedan honom om han vill plocka i den eller ge katten och hunden mat. Han muttrar att jag inte ska tvinga honom att göra saker. Det slutar med att jag får plocka i diskmaskinen och ge djuren mat. Fast han satt i köket (framför datorn) missade han tydligen att jag gav djuren mat och att dem åt precis bredvid fötterna på honom. Han frågar 2 timmar senare om han ska ge dem mat, innan jag hinner svara att de redan fått har han plockat ur maten ur kylskåpet och ställt på bänken. När han får veta att de redan fått mat lämnar han bara sakerna på bänken och går därifrån. När vi sedan ska gå och lägga oss påminner jag honom lugnt och snällt om att han inte har plockat in efter sig på bänken och att maten blir försörd om den ska stå där hela natten. Han muttrar att han skiter i det och går och lägger sig. Det slutar med att jag får gå upp igen och plocka in efter honom. Sedan vill han att jag ska släcka lampan och dra ner ljudet på TV:n. Jag släcker lampan men säger att om han vill sänka volymen får han göra det själv. Vi bråkar fram och tillbaka en lång stund, men jag ger mig inte. Tillsist drar han ner volymen själv. Han lägger sig med ryggen mot mig och surar. Jag försöker hålla om honom lite, vill inte avsluta dagen med bråk, Men han bara snäser åt mig att försvinna, vilket jag gör. Imorse surade han tydligen fortf. eftersom han inte sa hejdå till mig (vilket han annars alltid gör).