Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 2065 ggr
Almatari
0

Kan det vara pga asperger?

När jag och min sambo träffades för 1 och ett halvt år sedan så hade vi ett sago förhållande, det var verkligen som i sagorna. Men när vi flyttade ihop förra året i mars så kom paniken för honom och han har inte alls samma känslor för mig längre. Han vill inte göra slut för han tycker om mig väldigt mycket men han kan inte säga att han älskar mig. Han vill kämpa för han vill få tillbaka dom känslorn han hade i början för det vi hade då var verkligen speciellt. Han vet inte vart paniken kommer ifrån (det har varit så här i alla hans förhållandet men i de andra förhållanden han haft har han stuckit efter ett tag).
Han ska börja gå hos psykolog nu och se om han kommer fram till vad det är som går fel. För dom känslorna som han hade för mig innan vi flyttade ihop (som inte går att beskriva) kan inte bara försvinna för dom var verkligen enorma.

Kan paniken för att vara i ett förhållande bero på att han har Asperger?

Tacksam för svar

MVH
Jessica

Niklas
0

Kan och kan … De kan säkert det, men jag tror inte att det är något kännetecknande för Asperger. Fast det utesluter inte att han ändå kan ha Asperger om han uppfyller alla andra kriterier.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[aspie]
0

Hmmm Knepig situation du och din kille sitter i.

Vet att panik kan många få då de flyttar ihop. Men det låter ju som om det skulle kunna vara något mer när det gäller din kille. Bra att han går hos psykolog.

Tror din kille själv att han kan ha Aspergers? Det finns tester man kan göra själv här hos oss. Visserligen inte 100% med de kan ge en indikation på att det kan vara t.ex Aspergers.

Sen finns det många bra sidor att läsa för dig och honom som jag kan länka till om du och han är intresserade förståss

kissekatten
0

kanske är det bara så att det gått lite för fort med att flytta ihop? han kanske behövde mer tid på sig att föreställa sig hur det skulle vara att faktiskt bo ihop?

men det är inte helt ovanligt att man "tappar bort känslorna" för den andre om man är panikslagen över relationen. själv var jag (som har AS) panikslagen över realtionen ett tag, men när vi gemensamt tagit itu med paniken upptäckte jag att jag älskade min partner fortfarande, hade gjort det hela tiden.

själv vet jag inte alltid vad olika känslor jag får betyder, och det kan vara väldigt stressigt.

Grodan77
0

#3, håller med dig om att det kanske gick fort?? men, vi ska oxå tänka på att nästan alltid är det såååå underbart, härligt, spännande, ljuvligt, bäst o stort i början av ett förhållande, och det är ju ett helt underbarrt tillstånd men i de flesta fall så svalnar detta (man kan ju inte sväva på de rosa alltid) efter ett tag o blir till en annan slags kärlek…molnen kommer tillbaka då o då…..

Din sambo kanske inte mår bra (du nämner psykolog)o då är det svårt att hänge sig någon annan människa…kanske är det helt enkelt så att han har svårt för alla uppoffringar o krav det blir när man är två????

hoppas det ordnar sig o att ni får sväva på rosa moln igen!!!

Almatari
0

Tack för alla svar jag fått. Är väldigt tacksam för det =)
Vet inte om den här lösningen är en bra lösning men vi ska bli särbos istället och börja data igen, kanske att känslorna kommer tillbaka då när man gör saker som man gjorde i början och att vi inte är med varandra hela tiden utan får chansen att sakna varandra lite vilket vi inte gör nu när båda går hemma.
Ja min pojkvän mår psykiskt dåligt av många anledningar och det är därför han ska gå hos psykolog igen. Han vill även gå hos psykolog för att komma fram till varför han har den paniken han har när han är i ett förhållande.
Jag gör i alla fall allt för att vi ska få ett underbart förhållande igen. Vill verkligen inte mista honom, han betyder verkligen allt för mig.

Niklas
0

#5: Det låter bra att ni gör något åt det tillsammans. Hoppas att det löser sig och blir bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Almatari
0
#6: Tack så mycket, det hoppas jag med som sagt.
[aspie]
0

#5 Bra beslut ni tog tror jag. Önskar er alla lycka Flört

Grodan77
0

lycka till!!

Almatari
0

Tack för att ni är så förstående här inne och för att ni stöttar.
Många kramar från moondaughter.