Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1204 ggr
catfoot
2009-04-21 20:09
0

Lov..

Hur funkar det på loven hemma hos er??…Jag bävar inför sommarlovet, loven här innebär bråk å skrik..Då försvinner alla rutiner som skolan har..Han tappar liksom fotfästet, blir frustrerad av att inte veta vad han ska göra dagen efter, å om det då inte finns nån av hans två kompisar att tillgå…Ja, jag tror ni kan förstå hur det blir…

Han hittar mängder av saker att bråka om, visst jag kan sätta honom framför tecknat på nån barnkanal (12 år är grabben)..Han tittar nästan bara på tecknat..Men då skulle han sitta där hela dagen, å det tycker inte jag är en bra lösning..

Hur gör ni andra här??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Svea-
2009-04-21 20:12
0

skjut mig…det e lov…så känner jag..å nnnäääääää jag har inga tips…försöker överleva loven…

hittar på saker när jag kan med dom…men det ska gärna vara ensklit då…simhallen…bio..m.m…domkan ju gå med kopmisar oxå..om dom nu vill det…

mina är 16 & snart 13,,,tjejer,,,som ej har något alls gemensamt…hhuuuaa…

nnnnnnnnäääääääääääää…det är lov….skjut mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

catfoot
2009-04-21 20:21
0

Ja, jag vill gå i ide..Bakvänt eftersom det är sommar i stället för vinter…Men ett nackskott kanske oxå är en lösningObestämdFlört

OT/Snyggt ....

Niklas
2009-04-21 20:59
0

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

catfoot
2009-04-21 21:08
0

Tack, har läst..Ser att fler har problem med lov eller rent ut sagt gräslig situation…Men grabben här tycker inte om skolan, men deras rutiner är bra för honom, det gör att han fungerar bättre…Önksade att det fanns nått alternativ, gick bra när han var mindre, då fanns fritids, men vad göra med dessa halvstora barn som ännu inte fixar dagarna själv..

OT/Snyggt ....

Puhlo
2009-04-22 02:48
0

Det finns specialkollo för barn med ADHD och Asperger.. Det läste jag om i RFA's tidning iaf..

Kan du inte göra upp nåt schema med honom?

Mellan klockan XX och XX så tittar han på TV.

Mellan klockan XX och XX så hjälper han dig att laga lunch (om du är hemma).

Mellan klockan XX och XX så kanske han kan vara ute i trädgården, eller lägga pussel eller nåt sånt..

Jag läste som en tok när jag var liten, och det var det som räddade mina somrar. Det och en obegränsad tillgång till datorer. :) Samt att vi hade badbrygga inte 200 meter från vår tomt. Jag badade konstant..

Ni kanske kan göra nånslags veckoschema annars? Vad GILLAR han att göra? Grejen är ju den att det kan vara svårt att komma tillbaka till skolan om han har varit slapp framför tvn hela sommarlovet också…

Måndagar så bakar ni tillsammans, tisdagar är det pusseldag.. onsdagar hyr ni film eller går på biblioteket (man kan låna film där också! billigare alternativ), torsdagar kanske han hjälper till med att laga middag, fredagar så får han planera kvällsmys med familjen och lö+sö får han göra vad han vill?

catfoot
2009-04-22 09:00
0

Tv å data hela sommaren är inget jag tycker är bra, för han fastnar totalt, å det blir väldiga bråk när jag ber honom stänga av..Han har Tv tider som han följer rätt bra faktiskt..

Vi provade den fria varianten första året,..Han knäppte på Tv, klockan 5 på morron å stängde av när han skulle sova, han kom inte ens ut i solen..

Men nått mer jag är väldigt frustrerad över..Varför stutsar han ur sängen vi 5-6 tiden varje morgon när det är lov, å när skolan är så får jag släpa han ur sängen…Fattar inget..

OT/Snyggt ....

Niklas
2009-04-22 13:20
0

#6: Att det är lättare att få upp honom under loven behöver inte vara så konstigt. Jag blir automatiskt mycket piggare när jag har roliga saker att göra.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

catfoot
2009-04-22 21:12
0

Ja, man ska väl inte jämför barn ..men mina egna å brorsonen storebror som oxå bott med mig…Har sovit när loven kommit, lika svåra att väcka då som skoltid..

OT/Snyggt ....