Myror i brallorna...
Såg att en medlem kallar sig myroribrallan och kom att tänka på en sak.
När min dotter var liten och sprang omkring som en yrväder så frågade jag henne: "Har du myror i brallan eller?"
Hon drog då ner byxorna och tittade efter om det var så. *ler vid minnet* Vad jag inte visste då var att hon hade AS och tog mig rakt på orden 
Eller en annan gång då hon var ca fem år och vi skulle iväg på en resa. Jag stressade och hittade inte mitt skärp. så jag pratade för mig själv och sa: Var är mitt bälte? Då svarar min lilla goa dotter: "Lugn mamma, det finns i bilen!" Hon trodde jag menade bilbältet 
Härliga ungar!!
Det är väl en av de roliga sidorna med Asperger. Att det kan bli lite komiskt bara för att de tar saker och ting så bokstavligt.
Som min äldsta son som skulle ha äppelmos till allt. Igen annan sylt. Och då menar jag allt! På mackan, i gröten, till pannkakorna, våfflorna, köttbiten, kycklingen, salladen. Konstigt nog inte i den varma chokladen!
En dag satt vi och åt våfflor och hade som vanligt dukat bordet full med olika sylter och grädde. Då sa ha till sin yngsta lillebror: "Du måste prova alla sylter för du kanske tycker om flera!". Sen såg man honom fundera ett tag.
Nu äter han alla möjliga sylter till pannkakorna!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#0 Hahaha 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jo du! Min son är expert på att börja prata om något inne på sitt rum. Vandra ut till oss och fortsätta prata för att efter en liten stund - fortfarande pratande om samma sak vandra tillbaka till sitt rum och avsluta pratet där.
Man har inte en susning om vad han pratar om. 
Wrooom!
Hi hi, tur att man kan skratta åt det trots "problemen" som finns
Jag har även märkt att om man berättar det i efterhand så kan till och med de skratta åt det. Men man får ju vara lite försiktig på den punkten. De kan ju ta illa vid sig och tycka att man är dum som itne förstod.
Wrooom!
Jo, det samma har jag märkt. Oftast skrattar min dotter tack och lov
Skönt!
Wrooom!