Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2358 ggr
Froddel
0

OT- skrattar åt eländet

Jag bara är tvungen o berätta vad min sambo sa till mig förut…det var förut när vi skulle gå ut med hunden och jag hade kommenterat att mina ögon kliade av pollena o sen att jag hade ont nånstans… "Allvarligt Camilla, du måste ha fått bottenkrafset från "genhinken" när gud skulle dela ut olika gener till folk…….lite värk här, lite värk där, mycket på vissa ställen, eksem, ätstörningar, depression, ångest, pollenallergi, social fobi, ADHD, lite tvång hit o dit, kanske t.o.m. tourettes…..och sen lite migrän på toppen…DET är du på pricken!"

To funny

…Jag kunde inte mer än skrattath_laugh2åt eländet, för visst - jag fick ju inte gräddskiktet på toppen direkt!! Nåt att ha med i CV't!

…fast han har ju koll på alla mina krämper i alla fallLaughing

Mysan59
0

th_laugh2

Ja, vad ska man säga? Min dotter brukar säga: Jag fick bara allt det dåliga från dig…  Fast hon menar inte allvar. Flört

Puhlo
0

Froddel: Samma här! :D Diabetes, IBS, övervikt, ätstörningar, ont här och där, ADHD, AS, och lite ögonoperationer och olika spiffiga allergier…

Och sen undrar min mor varför jag verkligen funderar på om jag ska ha barn… Hon anser att det är självklart.. Jag tänker typ "stackars unge, med mina gener?"

Mysan59
0

Froddel och Puhlo:

Jag har förutom värk här och där, IBS, panikångest och ADHD, OCH  så har jag frissigt lockigt hår, precis som barnen har fått och inte är glada åt! th_laugh2

Dottern har diagnoserats med ADHD med drag åt Asperger, ont lite här och där och lockigt hår. (det är viktigt det där med det lockiga håret) :nod:

Yngste sonen fick nog mest skit. Föddes med transposition (medfött hjärtfel) barneksem, lite färgblind, dålig syn, (har glasögon), förmodligen ADHD, (vill inte göra nån utredning och att vi inte gjorde det tidigare har sina skäl).

Men efter att  han hade op. för hjärtfelet (6½ mån. var han då) så när han blev lite större, typ 1 år, så undrade vissa om han hade fått ett turbohjärta inopererat. Han var så jävla vild, så det var inte klokt! Dom andra föräldrarna på dagis höll på få hjärtslag varje gång dom hämtade sina barn och såg min son, som var mera uppåt väggarna än på golvet. Shocked

Han lugnade ner sig lite när han var runt 14 år och vi skaffade datorn… Men skolan var ett litet helvete för honom. Nu är han 22 år och jobbar…

Och dessutom fick han det  här jädrans håret. Suck! Mellanbarnet, också en son, fick nog bara håret, men han rakar sig för att slippa sitt hår, så det är lugnt 3

Jaaa, vad ville jag med allt detta då? 8

JO, tala om vad dom stackars barnen ärvde från mig… th_waiting th_biggrin

Mysan59
0

Nej men vänta ett tag! Yngste sonen ärvde ju inte alla sina problem från mig alls! Jag har inga problem med hjärtat

Men… vad jag virrar till det nu då! doh

Jaja, men äh! :nuthead:

Froddel
0

Ja, o vad ska då mina stackars barn få ärva av mig28 (om jag nu kommer att få några)…får ju hoppas att de isåfall kan få någe positivt oxå..

Mysan, jag kan trösta dig med att jag me har frizzigt hår, fy sjutton..

[aspie]
0

Fibrovärk, nervsmärtor, spännings huvudvärk, stressrelaterade eksem, utslag som blir sår (har vita små ärr över hela kroppen), klåda. Matproblem, Generaliserat ångest syndrom (där all sorts ångest ingår), egentlig depression, PTSD, allerigier, över känslig mot många saker, någon form av social fobi, tvång. AS? ADHD?, Dyslexi - Dyskalkyli? förmodad IBS, magkatarr,ögonproblem, astma, Dessutom vågigt, ibland lockigt frissigt hår. Har säkert glömt något.

Min dotter brukar säga så här: -MAMMA! tala nu om för mig om du har några mer j*a fel, för jag får f*n all din skit.

Tja,om jag hade vetat brukar jag tänka. Hade jag vetat vilket helvete min dotter skulle få, så hade jag aldrig skaffat barn.

Men jag älskar henne så otroligt mycket och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne.

Förresten, Har frissigt hår något med NPF att göra?Obestämd

Froddel
0

#6 Näe, tror knappast att NPF gör att håret blir frissigtGlad

….jag brukar vara lite knäpp o rabbla upp alfabetet och se om jag får in en åkomma på varje bokstav….jag kan säga att det inte är långt ifrån…….när jag inte har nåt annat vettigt för mig alltsåObestämd

Helona
0

#7 Under U kan du nog plocka in underbar! För det är så härligt att kunna se sej själv med sån humor. Vissa dagar iaf Flört.

Ni är underbara hela högen! Med eller utan frissigt hårSkrattande.

Kram / Åsa

[aspie]
0

ha ha ha, ja det var en kul tanke, att kunna räkna in sina diagnoser och symtom under alfabetet.

U som i underbar låter ju skönt Skrattande

Froddel
0

#8  TackGlad, det var nog vad jag behövde höra idag faktiskt….jag har en jävulsk dag idag där allt går emot mig o tårar som inte vill låta bli att kommaGråter…skönt att höra någon annans positiva vinkling av det hela då…

Kram tillbaks

TjockaBerta
0

"Nej jag lider inte av fräknar" för att citera Pippi Långstrump, men de flesta andra symptomen ni nämner låter bekanta. Inte heller är mitt hår frizzigt - tyvärr!

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

#11 VA!!!! Har inte du frissigt hår? Förvånad

He he he, inte jag heller längre för jag klippte av mitt hår idag Tungan ute

Mysan59
0

Har ni inte frissigt hår!? Vafalls! Flört

Nej, men sen jag började med Balsam-metoden är inte håret alls så frissigt längre, bara lockigare… SUCK!

Vill ju ha rakt, slätt, fint hår. Vad har nu detta med AS/ADHD att göra?

Ingenting, det är bara så här jag är när jag pratar, kommer in på alla andra sidospår… Tungan ute

Bla bla bla…. :weirdo:

TjockaBerta
0

Mitt hår är platt och rakt och tunt och litet och fult och …

Om ni tänker er Arja Saijonmaa en riktigt dålig hårdag.

Senast jag åkte finlandsbåt sa jag till iblandbo -"Kolla! Hälften av damerna i baren har likadant hår som jag." För en gångs skull smälte jag in i mängden.

I ett försök att få tillbaka tråden där den började hävdar jag bestämt att håret också är gener vi tilldelats av gud. Men det var inte så många hårgener kvar när han kom till Finland. Tydligen!

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

Om ni tänker er Arja Saijonmaa en riktigt dålig hårdag.

HA HA HA HA, jag tror jag dööööör, den va skitkul Skrattande

[aspie]
0

Mysan! Min dotter har oxå lockigt hår (när det inte är frissigt) och hon älskar RAKT hår.

Tänk att man aldrig blir nöjd med sitt eget. Vet många som avundas min dotters hår (jag oxå)

Jag träffade en frisör som sa att hon bara stött på en enda under en massa år som var nöjd med sitt hår.

Jag tycker vi får vara glada att vi har hår överhuvudtaget Tungan ute

TjockaBerta
0

Hemma har jag en som står med plattång och drar ut sitt fantastiska tjocka lockiga vackra långa hår så det ska bli rakt och tunt. Vi har lagt en förmögenhet på "plattpreparat".

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

Åhhhh, så trött jag blir. Min dotter gör samma som dinObestämd

TjockaBerta
0

# 18

Vem har sagt något om dotter? Jag talar om min man!Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

HA HA HA HA, jag tror jag döööör av skratt igen, din man! ha ha Skrattande

Helona
0

# 19

Din man??? Åh! Tänk att få se en karl tampas med en plattång!!Skrattande

Jag kiknar av skratt! Lyckliga du,vad roligt du måste ha…varje dag!

Åsa

Mysan59
0

#19 Hahaha!

Jag plattar nästan alltid luggen, står inte ut med att den är lockig. Ska jag ut nån kväll, plattar jag hela håret!

Det är så sjukt, för jag passar inte i lockigt hår! Hur kan Moder Natur göra så fel?

Froddel
0

#19, 20, 21….. To funny

…förlåt…men vilken rolig syn..*asg*

[aspie]
0

Mysan! Du har fel. Du är jättefin i lockigt hår. Ingen idé att du säger emot för jag har rätt Flört

Mysan59
0

aspie, har du sett mig i lockigt hår? På fb-bilden är det plattat… Ja, det är väl samma bild som jag har här också, på min sida? Flört

[aspie]
0

Ja, det är samma bild du har här Mysan, men jag är säker på att du är kanonfin i ditt lockiga hår precis som min dotter är i sitt lockiga. Flört

[Thiah]
0

Här hemma har vi "bara" ADHD, (asberger och autism finns hos maken i starka drag) , avår skolios, svår psoriasis, hepatit B(maken fick det när han föddes), reumatism, en sjukdom som förtunnar artärerna (glömt namnet), migrän…

Mina kollegor på jobbet skrattar lite när vi pratar om den sortens barn vi kommer få när jag väl blir gravid :D :D

[aspie]
0

Visst ja, min dotter har visst lätt skolios. Det hade jag glömt Förvånad