OT/ Om du skulle raka skallen...
Om du skulle raka skallen, hur skulle din huvudform vara då? Kom att tänka på detta nu när jag klippte en kort frissa igen.
Känn efter hur formen på din skalle känns!
När jag gör det så känns det som om jag skulle få en skitful form. Sluttande backe från toppen av skallen, som en skidbacke, sen en bulle för att lite längre ner gå in i nacken.
Svårt att beskriva och kanske en knäpp tanke men ändå 
När jag var i 25-30 års åldern funderade jag starkt på att raka huvudet som Sinead O´Connor (rättstavat?)
Hmmmm, det kanske är normalt Mysan?, he he
Jaa, men ibland när jag känner på mitt bak-huvud, så brukar jag tänka att det inte skulle se klokt ut om jag rakade skallen 

Jag har apsnygg huvudform. Det fick jag reda på när jag rakade skallen när jag var 21.. :)
Dock var det jävligt kallt att göra det i februari.
Hej och välkommen till noll impulskontroll!
Ha ha ha, du låter som jag när jag var yngre 

Det bästa var att jag gjorde det hemma, när min kompis låg och sov.
Jag väckte henne med mössa på huvudet och frågade "GISSA VAD JAG HAR GJORT!!!"

Tror inte det skulle se så illa ut, jag brukar se ok ut i kort hår.

Jag har en knölig skalle…. så jag vet inte om ja skulle raka det helt…. men klippa kort med rakat på sidan skulle va okej 
Jag har en aslattjo huvudform :D den är lite bucklig och så efter ett par fall mot marken :D

mmm.. jorå.. här har ni en som lär sig…senare än sent…3 ggr har jag rakat huvet.. tyvärr gör jag nog om det om jag tröttnar på skiten jag har på huvet.men vem vet åldern kanske har hunit i kapp mig..vet ej hur mitt huvud ser ut..i formen alltså…jag har ju inte brytt mig--…har ett jack på ena sidan i alla fall så mycket vet jag..vem vet..kanske gör dreds igen?,,,hahahaha…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
dreds! Det måste vara skitjobbigt att sköta det, eller? 

ja i början… sen är det inte jobbigt…tycker det e snyggt om man sköter om dom så dom e fina..vill säga..
Jodå, det kan se bra ut på någon som är yngre tycker jag. Hade jag haft det skulle de nog börja spotta och kasta sten efter mig, he he

Jag vill oxå ha dreads
fast fejk….. men jag e för fattig just nu….

hehehehheeh.. japp det kostar ju en hel del… så jag får se ut som jag gör nu i huvet…hahahjaja.. så jjjjjaaaaaa…raka huvet kanske,,,,hahahaha

Åh dreads.. jag hade fuskisar en omgång för snart två år sen.. men så det kliade.. annars gillade jag dom
Jag har rakat skallen en gång, såg jättekonstigt ut men det var skönt. Minns inte hur huvudformen var. Fast jag har ett väldigt litet huvud så det kanske inte syns lika mycket som om man har ett normalstort huvud. Får ha barnstorlek på mössor och hjälmar.
"18
ha ha, samma här,jag fick specialbeställa mindre ridhjälm och MC- hjälm för de hade inte så små storlekar i affären 

#15, 17 Vaddå, finns det fejkdreads?
Det skulle jag vilja prova…nån som vet vad det kan kosta på ett ungefär?

jätteolika beroende på vart du gör det å vad för sorts hår du vill göra fejk dreds på… finns ju olika .. garn..hihihi.. syntet osv..

#20 tror jag gav 2500 för mina… hade väldigt kort hår då så jag kunde inte göra av mitt egna hår.

#20 du kan göra det själv… Hår kan du köpa www.odiumclothing.com
eller här http://www.doctoredlocks.com även tutorials….
nu hittar jag inte några av de riktigt bra länkarna…sitter vid fel data… men imon kan ja lägga in de med 

Bor man i stockholm och vill göra egna dreads eller löshårsinflätning, så rekommenderar jag att man köper hår på Taj Mahal på Drottninggatan (nästan vid kammakargatan). De har hår i massor av fräcka färger, och de har ok priser.
Dessutom kan det vara bra att titta på håret PÅ RIKTIGT istället för att köpa på nätet där man kanske inte ser färgerna så bra.
Vill man bara testa, rekommenderar jag nånting som heter "falls" dvs att man fäster löshåret på hårsnoddar, så har man en fräck frilla för bara nån enstaka kväll (eller flera om man sköter det).

å jag ser att senila jag har vart i farten igen….
kan inte lägga in de bra länkarna…de finns inte kvar i min data då gubben glömt att spara dem när han uppdatera min processor… *fnys* typ 3 gången han slarvar bort mina bokmärken… gubbstrutt!

#26 De e lugnt
jag kollar de andra länkarna också..
Min sambos brorsa är frisör i Sthlm, kanske skulle jag kunna få hjälp av honom…men jag är inte säker på att han vill vara med o hjälpa till när jag vill trixa o fixa med håret. Jag tror han vill göra nåt mer "seriöst".

utdragen med sugklocka, har lite knöligt huvud. Tyvär så visste jag inte hur knölig jag var när jag rakade av mig håret men det växte som tur är ut igen