Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1275 ggr
Veyla
0

Aspie <> ADHD

Är det bara min upplevelse eller faller Personer med ADHD lättare för personer med Asperger och vice versa?

Citronmeliss
0

Jag kan inte svara för andra, men för mig verkar det stämma!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

sommarvatten
0

För mig stämmer det oxå!!!Flört

[aspie]
0

Ja, jag har oxå märkt att det verkar vara vanligt.

[akumas7]
0

Hmm ja du det är mycket möjligt, undra vad jag faler för jag har båda ;)

sommarvatten
0

Glad För mig stämmer det definitivt!!!

Dom personer som står mig närmast har antingen aspie eller någon annan bokstavskombination……..leeeeeeeeeer

Jag tycker "vanliga, friska människor" pratar sånt strunt!!!! Dom pratar mycket skit om andra. Och så pratar dom om så HELT OVISENTLIGA och TRÅKIGA saker!!!

Sen beter sig "friska, vanliga människor" sig så TRÅKIGT åt………

FörvånadTyst

Jag tycker att NI (vi) andra har så mycket vettigt och intresant att prata om……Ni är så smarta och intligenta!!!! Glad

Så tycker jag!!

Kram//Camilla

mandariiin
0

jag tror att mycket hänger på att man förstår varandra på en "annan nivå". så är det för mej och mina vänner….

HannaM
0

tja, två typer människor som pratar ärligt och rakt, klart lättare att förstå varandra då=)

Niklas
0

Det är vanligt att man väljer en partner som är lik en själv därför att det är enkelt. Samma sak är det när vi ska anställa någon. Vi väljer lätt en som är ungefär som vi själva, trots att det många gånger är bra att i stället välja någon som kompletterar oss.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Veyla
0

#7 #8 Mina erfarenheter är att två med en bokstavsdiagnos är mycket mer "olika" än två utan. Även mer olika än en med och en utan.

Tex som hanna tar upp, när man pratar. Det är bra mycket lättare för mig med AS att förstå en "normal" person, än en med tex ADHD. Enbart därför att en "normal" person är mer förutsägbar.

Jag tror att väldigt många gånger så tror vi bara att vi söker andra som är lika oss själva. Men vem vill igentligen vara gift med sig själv? Inte så många. Dem människor jag har passat bäst ihop med i mitt liv är dem som varit annorlunda än mig. Jag tror det beror på att jag får mer utbyte av den personen då.

sommarvatten
0

VEYLA……….Obestämd

Nu har du ju fått mig att tänka ju…………inte bra!!!!!………Jag kan älta sönder saker till små atomer……..hihihihhihFlört

Håller helt klart med om att jag inte vill vara gift med en kopia av mig själv…………Bara tanken på det får mig att se demoner…

Och jag har själv alltid haft förhållanden med NORMALA……..utom då den här sista gången……Tyst……..min aspieman (som inte längre är min aspieman nu då)…….och han har aldrig fattat mig och jag har aldrig fattat honom!!!!

Det var bra att du skrev så där för nu är "den" gåtan löst i alla fall….

Han var en aspie och jag har ADHD - och båda är så invecklade att vi inte förstår den andra……..

Skönt att förstå!!!!!Skrattande

Jag önskar att du kunde sagt det för 5 år sen……Flört……..jag hade inte lika mycket rynkor då…….hur ska jag nu få en ny man?Förvånad

Och här kan jag ju inte heller ragga längreFlörtKyss……..leeeeeeer…….skämt!!! (eller finns det möjligtvis någon NORMAL man som läser dessa inlägg?Flört…….Jag har inte speciellt höga krav alls…………Det enda jag begär är att du ska vara man, (en oljeshejk helst då), du ska gilla barn (så du kan ta hand om dom när jag är på krogen), du ska älska som en gud (annars finns det gott om andra män), Du ska verkligen ÄLSKA MIG för alltid ( visa det helst i form av pengar eller diamanter som jag kan pantsätta), du ska vara påhittig och äventyrlg (överaska mig och tjej kompisarna på en jordenrunt resa eller en kryssning i karibien)……

JA!!!! Mer än så behövs inte för att jag ska "tända"…..FlörtTungan ute

kraaaam//Camilla

sissie
0

Lycka till Sommarvatten!Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Veyla
0

#10 Sommarvatten, det var nog inte rynkorna som var det största problemet i den annonsen ;)

Men det kommer nog gå bra för jag lovar dig, jag har varit med om konstigare saker. Mycket konstigare!