Hej och välkommen!
Ja,här är lätt att trivas. Jag är en mamma,med en pojke på 21 med AS. Han är flygfärdig,och livet flyter på för oss alla.
Här finns oftast nån att bolla med,när man behöver ett par öron. Stämmningen är oftast hög,fast många kämpar hårt med sina liv. Här finns många beundansvärda,underbara personer,med massor av erfarenhet.
Hoppas du oxå kommer att trivas här.
Åsa
Ja hej och välkommen säger den gamle oxå 
Jag har en dotter som är 21 år och har diagnosen Aspergers, kombinerad ADHD, tics och Dyslexi (ev bipolär) Hon bor på en gård med sin kille och en MASSA djur.
Jag ska själv utredas för Aspergers och ADHD någon gång i framtiden.
Håller med #1 om att här finns många beundansvärda,underbara personer med massor av erfarenhet som kämpar hårt med sina liv.
Hoppas oxå du kommer att trivas 

Ja här finns vi=) Varmt välkommen.

hej och välkommen 
Hej och hjärtligt välkommen!
2006 utreddes jag och min dotter (28 år) nästan samtidigt. Jag har ADHD och hon har ADHD med drag åt Asperger.
Jag blev mycket förvånad att höra att hon hade ADHD, för hon beter sig inte alls som en sådan! Men hennes hyperaktivitet syns inte utåt, hon har det inom sig, sitter och drar av hårstrån och sånt där istället.
Hon var väldigt lugn som liten, men desto jobbigare från tonåring och uppåt, när hon började knarka. Det var nog på beroendecentret (tror jag) som dom misstänkte att hon självmedicinerade, för hon stämde inte riktigt in på den "vanliga" drogtypen, eller hur dom nu sa.
Däremot har jag misstänkt min yngsta son (-87) för ADHD, men av olika skäl har ahn inte blivit utredd och nu vill han inte.
Det mellersta barnet (-83) har jag inte misstankar om ADHD eller nåt annat, än så länge…
Här inne på Bokstavsfolk har vi ofta roligt, men vi kan även prata av oss när vi har det jobbigt och undrar saker. Så jag hoppas verkligen du ska trivas med oss! 
Jaha! Ja, du förstår, jag hade ju ingen aning om att man kunde ge sken av att vara så lugn och ändå ha ADHD.
Jag hade inga som helst problem med henne tills hon blev tonåring!
Hon var lugn och snäll, älskade djur och dom henne, hon var ute med hundar och hade kaniner och så! Nästan över en natt bara, så var hon förändrad till ett monster!
Inte riktigt så, men… det känns nästan så. Fast jag har aldrig haft en tanke på att det skulle vara nåt "fel" på henne, hon började med droger bara, det kan ju hända vem som helst.
Det är bara min minsta som har varit mera högt än lågt, då har han ändå ett hjärtfel, och han for som ett torrt skinn överallt!
Det gick inte att ha med honom på Skansen t.ex. han försvann hela tiden! Suck….
Och alla andra klassiska symptom på ADHD hade/har han….
#7 Hmmm, din dotter låter som jag och min dotter låter som du 

välkommen… här finns det hjärterum,tröst,kramar i massor,råd,tips,förstålse,å helt gudomliga människor…hehehheeh….välkommen alltså!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#0: Välkommen! Hoppas att du hittar intressanta diskussioner, att du ställer frågor och bidrar med det du redan kan. 

Tack! Ni verkar vara ett härligt gäng!
Det här stället är helt underbart att vara på. Är väl inte här varje dag men ofta. Många gånger bara för att läsa. Här har jag fått många idéer men framför allt blivit påmind om gamla tips som man glömt bort.
Sen det bästa av allt. Att man känner att man inte är ensam med sina bekymmer. Har själv inte blivit utredd men lärde känna mig själv när min äldsta son fick sin diagnos Asperger. Då föll många pusselbitar på plats.
Hurra för bokstavfolk!!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#16 Samma här! Det var i samband med att vi utredde vår son som jag kom på att jag betedde mig snarlikt när jag var i hans ålder. Sen så vart efter man lärde sig saker och läste. Det hände ju inte över en natt utan man hittade en bit här och en bit där.
Något som är typiskt mig är att kasta mig över nya saker med hull och hår men inte få det riktigt färdigt. Det händer mig jämt.
Att behöva en kalender att planera saker i men sen så glömmer man att titta i den! Det är frustrerande!
Märkte också att när han försöker förlara något eller berätta något så börjar han mitt i och kommer aldrig till punkt. Usch så likt mig. Så där har jag nog skärp till mig en del.
Han började intressera sig för bokstäverna på mjölklitern när han var fyra. När jag var fyra "hittade" jag bokstäverna på mammas skrivmaskin.
Man hittade likheter lite över allt.
Wrooom!
Nu blir det det sista här (tror jag) mitt fel att det blev OT igen 
Det första jag fastnade för när jag läste om AS var att de brukar känna det som om de är ett ufo. Att jag känner mig inlåst i en mänsklig kropp och sitter fast här på jorden bland en massa människor som inte alls tänker eller funkar som jag. Känner sig totalt ensam och oförstådd av alla utom djuren.
Sen har det ju tillkommit massor jag känner igen efter detta givetvis
Bra sagt Aspie. Det var en riktigt bra förklaring.
Wrooom!

#17 ööh! som jag juh!?
#18 jag fortsätter o va ot då o kapar barbaboks tråd lite…
Jag började fundera på mej själv när vi gick genom pojkens utredning o jag var med i nåt som hette föräldracoatcherna….. jag fick ju min utredning och diagnos adhd-kombinerad.
Men ju mer jag läser desto mer begriper jag att jag har aspiga sidor…tillräckligt för att få en ny utredning tror jag….

#22 kan och kan… om dom anser att man bar har problem inom ett npfområde så utreder dom bara det ena… jag är bara utredd för ADHD eftersom frågeställningen från remiterande läkare endast var så. Sen att jag ju mer jag läser blir mer och mer övertygad om att jag har drag av Asperger är en helt annan femma.

#24 det tar ju tid, det hinns inte med =)
Verkar problemet bara vara en sak så tittar vi enbart på det!

#25…det är ju orättvist! *ser ut som en bångstyrig 5 åring just nu*
Det är ju ungefär som om någon kommer tillakutem med magsmärtor…och de tror att det är IBS. Så man får den diagnosen utan någon egentlig utredning..så efter ett tag så visar det caser i tjocktarmen som inte går att bota för det gått för lång tid….. så ska det ju inte gå till… OBS! detta var bara ett påhittat exempel

#26jo fast jag är ju utredd=) så jag har ADHD, det är bara det att ingen egentligen uteslutet något annat

#27 som jag då…. fast jag vet att de uteslöt Borderline o bipolär sjukdom (pga min son antar jag)
Jo detta är en intressant sajt, ni är också välkomna till oss på epilepsi
#0 Välkommen hit.
Håller på att utredas för en rad olika bokstavskombinationer. Jag tänkte som så att jag börjar med mig och sen övergår till mina barn (et speciellt)