I morrn gäller det.
I morrn gäller det.
Då ska jag och Psykologen och Psykiatikern gå igenom mina testresultat och bestämma hur fortsättningen ska se ut OM det nu är så att jag har nån diagnos.
Men proverna var ganska tydliga tror jag, men jag ska inte säga nåt säkert… jag själv tror på ADHD men jag kanske får nån helt annan diagnos.. vem vet??
Lycka till vad det än blir! Om man nu kan säga så…? 

Visst kan man väl säga lycka till… Hoppas att dagen blir bra,Unni.
Åsa

Hoppas din dag har vart bra för dej… och hoppas att du fick ett resultat du önskade…
Ja nu har jag träffat världens underbaraste Psykiater tillsammans med min Psykolog som gjort utredningen, och jag har haft rätt hela tiden. Jag har en Typisk ADHD profil.. och efter sommaren ska vi börja ändra min medicinering från alla de jag har idag till centralstimulerande som förhoppningsvis kan hjälpa mig att leva i lite mer normalt tempo.
Men han ville inte börja med det nu eftersom han vill att vi har tät kontakt då och han kan följa hur jag mår.
Jag känner en sån lättnad så ni anar inte… jag har ju känt på mig det här ända sen jag läste om ADHD första gången..
Och jag ser plötsligt ett hopp om att bli förstådd och få hjälp…
Kram på er/ Glad jag

Grattis att du fått bekräftelse på vad du visste!!! Jobbigt förstår jag att vänta så länge på med. men känns säkert som en lättnad…du vet ATT det händer något!

Så bra att du fått en diagnos så du kan få rätt medicin. Grattis och hoppas du får hjälp snart.
>>>Malum domesticum<<<
Så skönt att du har fått diagnos!
Det är ju inte så att man blir annorlunda för att man får en, utan istället är det en lättnad många gånger att få veta vad som är "fel".

Grattis 

#4 Jag är glad för din skull
, grattis.
Ja grattis! 
Det måste vara underbart att äntligen ha fått bli utredd och fått diagnos. Åh så jag längtar dit, att äntligen få veta vad sjutton det är som är fel eller inte 
Grattis… :D
Ja, det är ju helt underbart att plötsligt förstå sig själv lite bättre.
Då är jag ju inte bara totalt odräglig när jag inte kan uppföra mig i vissa situationer, utan det GÅR ju bara inte för att jag blir så överstimulerad, så jag blir helt uppspelt. och sen skäms man för att man varit superspeedad och grov i mun osv…
Jag kommer säkerligen att vara lika kreativ men kansek lite mer realistisk med hur mycket man kan hinna på en dag, och göra livet lite lugnare…
Och min man kanske inte behöver ringa eller sms a och påminna mig om varenda detalj i mitt liv… glöm inte tandis kl 3, och har du packat barnens gympakläder…. glöm inte hämta barnen på fritids…
Utan honom hade jag nog varit mentalsjuk idag…. och helt knäckt.
Han har ju hjälpt mig massor med att se till att jag inte misslyckas med ALLT..