Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1643 ggr
Svea-
0

i dag känner jag så här

skit

bajs

mår illa

så sssssseeeeeggggggg i kropp å knopp

ledsen

trött

övergiven

hatisk

huvudvärk

vill bara sova

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

Åhhh, Kramar om dig lillsnuttan och puss på pannan Kyss

Svea-
0

tack… det värmer.. jag tror jag ej orkar mer snart,,men det e väl så man känner innan man kravlar sig upp igen..? men det e jobbigt å vara i svarta hålet. å omges av en tonåring som e så ego å näääää jag saknar ord.. vill bara vara helt jävla i fred ett par dagar,,= omöjligt för mig…

tack aspie

[aspie]
0

Må dåligt och ha tonåring hemma. Det var den värsta tiden för min del. Jag är inte ett dugg avundsjuk på dig. Hopas det går fort tills din tonåring flyttar hemifrån, men sen blir det så lugnt att man blir nojjig för det istället Obestämd

Froddel
0

#0  Stor kram till digGlad..det behöver du, en riktigt stor och varm en.

sissie
0

Man måste få ha bleka dagar. Dagar man inte orkar. Bara de inte bli för många. Man behöver en dag att ladda batterierna.

Ta ett varmt bad, tänt några doftljus, strö rosenblad i badet, ha på lite mjuk musik och slappa en stund.

En stor kopp te eller kaffe, kryp in i en mysig morgonrock och titta på ditt absoluta favoritprogram eller film.

Även om det så bara blir en halvtimme så njut.

Skicka dottern på bio med en kompis. Då är de borta ett par timmar. Ett par timmar bara för dig. Denna stund är så viktig. Då orkar man mer. Man blir mer harmonisk och lugnare vilket ofta smittar av sig på resten av familjen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Svea-
0

tack för kramar å tips..

egen tid.. drömmer om det.. men så funkar det ej här hemma,,, men men,,

i dag mår jag fortfarande skit å bajs,, å har sagt i från kontakt med omvärlden.. ska försöak ta tag i mitt hem.. ser ut som ett bombnedslag.. men mest e det så att det ej funkar för tonåringens del å ens plocka undan sin tallrik,,ibland känns det som om hon långsamt stryper mig..

Svea-
0

regnet öser ner å det blåser svinkallt.. hjälper ej mig på nått sätt eller vis..

i dag har tonåringen hjälpt till med köket.. på sitt sätt men det gör underverk för mitt mående när hon visar en milimeter av förstålse..

jag har stor-städat toan/badrummet..

ska dammsuga å skura i dag oxå..

har jag ork så kanjag sitta i soffan i kväll å vika tvätten oxå--

å sen hoppas jag den här trevliga treden håller i sig..hjälpa till en liten stund å mamma orkar mera..

jajaja.. så lite bättre.. e det precis just nu..

jobbigt e det bara att vara så jätteledsen i grund å botten bara,,vill bara gråta å sova..Gråter

sissie
0

Glöm inte bort att ge henne beröm för det lilla hon hjälper. Och glöm inte att ge dig själv beröm för det du gör.

Sätt upp ett lite mål åt dig själv.

Tex att om diskbänken blir städad och fin så unna dig den där sockerkaksbiten med kaffe. Eller ett par nyplockade blommor.

Alla är värda lite uppskattning även om det kommer från en själv. Känn dig duktig för små saker också. Ett helt hus behöver inte bli städat. Det räcker med en hylla eller ett bord för att man ska ha gjort något bra.

Blunda för det stora. Gör det lilla många gånger istället. Det blir lättare så.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

snurro89
0

#7 Åh herregud vad du klagar! seriöst förlåt men… se det lite mer positivt annars, blir inget bättre! Jag tror allt, du kan sätta dig i ett bad o koppla av någon timma medans hon gör något annat?

linhof
0

#9 Ta det lite lungt vetja! Jag vet att du är ung och förmodligen så känner du för hennes dotter. tar parti med henne då hennes mamma "klagar".

Men du måste inse att de flesta personer här inne har funktionshinder som gör det mycket svårt att få vardagen att funka…har man dessutom barn med funktionshinder med så blir det juh inte lättare precis. Har man dessutom flera barn med olika problem…så kan det bli katastrof! Många av oss här inne lider även av depressioner som inte gör saken mycket bättre.

Jag lovar dej att svea inte klagar för att det är kul…. det är ett sätt att få ventilera sej, att få lite förståelse, det gör det så mycket lättare då…. och har man barn med stora problem… då KAN man faktiskt inte bara lägga sej i badkaret… det kan till o med bli en fara för övriga familjemedlemmar…

och det är inget jag räknar med att du förstår…du är för ung för det…

Men försök att tänka dej för när du skriver… även om du inte menar något illa så kan det ha en mycket negativ effekt ändå.

Kram Linda

Svea-
0

jaaa..svårt att skriva till dig om det du uppfattar som negativt gnällande från mig sida.. men precis som linda sriver så är detta det enda stället jag får respons ifrån,tröst,tips,ideer å jag får vara jag å GNÄLLA precis hur mycket jag vill…

det gör ju att jag orkar ett par timmar till.. å jag hatar å gnälla.. men om jag ej gör det.. hur mycket bättre tror du jag mår då?å i sin tur då bla min dotter?

livet är inte lätt..livet med olika diagnoser,handikapp är ännu svårare..här är det skönt å få stöd å hjälp..göra små pauser å gnälla..eller dela med sig av annat i livet..

jag hoppas du öppnar upp ditt sinne en aningn å ser en större helhet i saker å ting.. men jag kommer fortsätta gnälla när jag behöver det..

Å min goa…goa .. goa.. linda..tack..du förstår ej vad ditt stöd betyder..saknar ord…krammmm

[aspie]
0

Snurro, jag minns att jag sett dig gnälla ganska mkt själv. och jag har sett dig gå hårt fram mot andra som mår dåligt och som trots det försökt på alla vis att hjälpa dig och bara fått spydiga svar tilbaka.

Vet att du är mkt ung och kanske inte har så mkt erfarenhet, men försök tänka efter innan du skriver negativa saker till andra för en del saker du skriver sårar enormt. På de sidor där jag sett dig skriva finns människor som mår mycket dåligt och är riktigt sjuka.

Vi måste försöka visa hänsyn till varandra. Ibland gör vi våra misstag, med då får vi be om förlåtelse och försöka gå vidare. Ingen är perfekt.

Här inne och på vissa andra ställen behöver vi "gnälla av oss" innan trycket blir för stort och en katastrof inträffar.

En gång kanske du själv hamnar i en liknande svår situation och behöver prata av dig. Jag antar att du då vill bli bemött av respekt och medkänsla och inte bemött med kränkande ord, eller?

linhof
0

men svea! näää…jag förstår nog inte det…. tycker juh inte jag gör något… men jag blir väldigt glad för att du uppskattar mej när "jag lägger mej i" Flört och jag gillar ju dej me! det vet du! fast du gnäller *fniss* för det gör juh ja me ibland….

nu ska jag snart nana…e helt slut i kropp o knopp…. har vart en låååång natt

pöss Kyss

Svea-
0

tack goa asipe..å tack goa linhof..för stöd å att ni finns..

gå ej på denna tös för hårt… hon e ung..kram..

[aspie]
0

Ja, jag vet hon är ung och jag vill henne inget illa heller. Flört

Svea-
0

ja.. menar så.. men å andra sidan e det ju bra å säga ifrån på ett ok sätt.. det e ju på så sätt man bla lär sig.. det vet jag.. som klampat i klaveret ett antal ggr.. å ej förstått att det sitter någon annan å läser det jag skrivit å blir väldigt ledsen…

å i vissa fall mår människor så dåligt att dom e rent av elaka mot andra som bla hittat ett sätt/ventil att uttrycka sig på.. osv osv..

tack för ni finns.. ni gör så jag orkar.. trots tårarna rinner å jag mår piss..

[aspie]
0

Jätte-bamse-kram till dig Svea och puss i pannan Flört

snurro89
0

#10 Shit!? Jag var seriös okej?! Jag har också funktionshinder SKAFFA INTE BARN OM DU INTE KAN TA DET ANSVARET! Jag har ingen aning, om Den här personen "Svea" Kan ta ansvaret över ett barn, det är något jag Inte tror jag skulle palla med.

#9 Jasså aspie, du har nog inte hört så mycket av mig förutom det jag skrev.. På depprisionsDiskusionen jag mådde förj*vla dåligt då , Och det e bättre nu, jag skriver inte sån skit, men i vissa sitautioner blir man knäpp Och, Ja jag ångrar inte det jag sa inget elakt, Jag säger ofta inte elaka saker du känner inte mig Bara för du har Asperger o inte förstår andras känslor, så behöver du inte Lägga de på mig.

Hejdå! Lämmnar nu denna patetiska diskusion Och Kommer inte skriva mer här!

snurro89
0

By The way, skrev lite elakt till aspie nu MEED MENING!:)

linhof
0

#18 o 19 moget…..

HannaM
0

Och så lugnar vi ner oss. Det är tillåtet att ventilera sina problem här. Ibland är livet bara pissigt och man behöver en klapp på axeln och någonstans att skriva ner sin frustration.

Svea-
0

# 19

önskar dig all lycka i välgång i ditt liv…Kram på dig..

[YlvaP]
0

Det är ju inte lätt heller om man fått sina diagnoser som vuxen och då kan det redan vara försent att tänka på att inte skaffa barn. Som mig tex och jag har jättebra stöd nu av min man.

Svea: Hoppas att ditt hål inte är så djup och att du kan hitta dina glimtar och se solljuset framför dig. Kramisar

snurro89
0

Nee Jag Vet, men det finns många med funktionshinder som säkert är jättebra föräldrar!!!!!! det tvivlar jag inte på.. MEn, asså Jag vart riktigt sur, när dem skrev dedär.P

linhof
0

#24 vet du snurro…. vi blev lite sura vi med….

men det är okej…man får bli det Skrattande

men var inte otrevlig, det blir så himla jobbigt för alla… tex när du tycker svea gnällde… du hade kunnat säga samma sak med andra ord utan att någon reagerat alls….

och du ska veta att du är välkommen här oavsett hur gammal/mogen/omogen/frisk eller "skadad" du är….Glad glöm inte det..

och det är alltid lättare att tänka före, efter…. det felet gör vi alla titt som tätt Flört

om jag ber om ursäkt om du upplevde att jag var elak… det var inte tanken…utan snarare att förklara. På ett vettigt sett…. men om vi alla tänker ett varv extra så funkar det mesta så mycket bättre

kram

[YlvaP]
0

Jo det kan jag tänka mig att du blev men det blev ju Svea med. Ibland tänker man inte alltid på dom andra när man skriver för dom flesta utgår nästan alltid från sig själva och hur man mår just då. :p

Jag har ett bra period nu och på andra forum kan jag rent utav vara elak när någon annan skriver korkade saker och alla andra håller med den som skrev. Det är först efteråt som jag kan känna att det var elakt men just då när jag skrev det bekymrade mig inte ett dugg.

Och på ett forum blir det lätt missförstrånd eftersom man inte kan höra andras röster och tonlägen eller hur den personen hade tänkt att det skulle låta. :D

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om man ej har nått bra att skriva,nått som tröstar,nått tips,nån ide nått vettigt alls.. har man ett val..det har vi nästan i alla lägen mer eller mindre.. att såra nån med avsikt är nått jag ej förstår.. men alla e vi olika..

att diskutera på ett forum där man skriver är svårt,ännu svårare om man ej är vuxen,…men livet lär oss rätt å fel .. tar längre tid för vissa..

kram på er…tack för stöd tips,ideer,kramar å att ni e underbara goa människor..krammmmmmm

snurro89
0

#25 Tack så mycket, De känns bättre, nu förlåt mig också jag är ganska impulsiv när jag blir arg tyvärr:(!

#27 Jag sårade henne med avsikt för, hon Såra Mig Med avsikt!

Tyvärr är inte världen perfekt, men man kan försöka göra den så bra som möjligt.

[YlvaP]
0

#28 Det låter bra. Tummen upp för dig men man skall aldrig kasta sten när man sitter i glashus. :P

Svea-
0

som sagt… ingen är perfekt,,världen är ej perfekt.. livet å hårt å svårt.. man lär så länge man lever..

men åter igen.. all lycka å välgång till dig å jättekram till er alla..

linhof
0

#28 vassego Skrattande du är förlåten… jag kan också bli arg o impulsiv (eller tvärtom) men vi lär så länge vi lever Glad