Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2284 ggr
Missanpassad
0

Måste bara fråga

Har ingen aning om jag lägger det i rätt tråd eller ej.

Men jag är en kille på snart 38 år som står i kö för utredning av båda ADD/ADHD och Asperger syndrom.

2005.02.23 började jag att skriva vad jag själv såg som små korta berättelser ur verkligheten, men ganska snart fick jag kommentarer av bla kompisar att det var poesi.
Detta utväcklade sig och 2005.08.10 börjar jag skriva helt i rim, 2006.05.24 börjar jag skriva på engelska som jag sakta men säkert lärt mig sedan dess.

2007.01.01 börjar jag bara så där att skriva var annan rad rim, 2008.12.17 på norska och nu senast 2009.06.03 även danska.

Visst jag har funnit att jag har en speciell fallenhet för ord, men är det flera som har det för språk utöver sitt hemspråk och den skiten man var tvungen att lära sig i skolan?

Till detta bör kanske tilläggas att allt som hade med språk i skolan så hade jag betyget ig eller som det då var nämligen högst en 2:a.

linhof
0

Jag har mkt lätt för språk och har adhd…

min bror med AS + ADHD har oxå lätt för språk, så nog kan det vara så att vi med NPF har lättare för det, precis som vi kan ha lättare för en annan sak….

alla människor har ju lättare för vissa saker o för oss tror jag att det förstärks lite grann Glad

trevlig midsommar förresten Skrattande o välkommen här

Emaljoh4
0

Jag har lätt för språk.. och jag ska utredas för ADHD…….

eller inte typ alla språk, men svenska kan jag riktigt bra! Skrattande Svensk grammatik är min grej liksom! Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Missanpassad
0

#1 Okej, så jag är kanske inte så jäkla udda som jag ändå känner mig då?

linhof
0

#3 nope…. vi med NPF har ofta en massa udda saker för oss…men här är nog det mesta udda normalt o det normala udda Flört

Missanpassad
0

#2 Grammatik?
Fy fan för det, har aldrig gillat det och kommer aldrig att förstå mig på det.

Känns som om jag har lätt för språk när jag får lära mig dem på mitt sätt och inte på skolans sätt…

Emaljoh4
0

#5 Alltså, jag tkr om att skriva helt enkelt.. typ berättelser och så.. om det har med grammatik vet jag inte.. men det är kul iaf! Skrattande

Skolan kan jju dra åt skogen och man vill ju inte lära sig något därifrån!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

snurro89
0

#5 Heheh jag har ADD, Och Autism liknande.

Hade du inga utbrott som yngre¨^?

Missanpassad
0

#7 Jo, men det relaterade de till min klinerfelts syndrom, det är först nu på äldre dar som de fått för sig att låta utreda mig för det andra.

Förr, innan jag började att iaf försöka kontrollera min agretion hände det att jag vaknade blodig med minnes luckor.
*aldrig varit alkohol eller andra droger inblandat när det skett*
Det var dock aldrig jag som hade skadat mig.

Missanpassad
0

#4 Vad är NPF?

snurro89
0

#8 Oekj så de berodde inte på din ADD?

Missanpassad
0

#8 För 20 år sedan var det ingen som visste vad ADD eller Asperger var, men klinerfelts är ganska väl beprövat, och av någon anledning vet inte många vad det är idag.

snurro89
0

Okej underligt:O

Svea-
0

gillar oxå å skriva.. det har räddat mig många ggr..

trevlig midsommar på dig …

krammmmmmmm

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

linhof
0

#9 förlåt… tänkte mej inte för….

npf= neuropsykologiska funktionshinder

om jag skriver nt nån gån så står det för neurotypisk= "normal"

Missanpassad
0

#14 Okej, ja jag och förkortningar går inte vidare bra ihop.
*men nu vet jag vad det står för*

linhof
0

315 åh…. det som använd så mkt här Flört men vissa förkortningar finns det en bra nålad tråd om…

Missanpassad
0

# Mest inne och busar på övernaturligt även om jag hör hemma här mer än där:)