Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 14321 ggr
[Hamster95]
0

Energidryck och diagnos, hur funkar det?

Jag ÄLSKAR energidrycker mer än någonting annat och när jag dricker det får jag ofta höra av mamma " Det är inte bra för sånna som dig", Jag: " vadå då?" Hon: " Ja men du har diagnos, ni blir helt speedade av sånna och sen finns det massa ämnen som inte är bra för barn med diagnos". Jag  har Asperger och känner inte av något extra av energidrycken men jag frågar ändå er. Är  personer med diagnos extra känsliga för energidrycker? Jag tänker mer på personer med ADHD eftersom de redan har problematiken med hyperaktiviten.

[aspie]
0

Ja, jag tror mer det är de med ADHD som kan bli speedade av energidrycker, men jag vet inte säkert. Min dotter har ju både AS och ADHD och dricker väldigt mkt energidricka, men jag märker ingen skillnad på henneObestämd

Fyrpihls
4

Jag har själv ADHD och jag blir precis tvärtom… kolugn av energidryck….

Det har helt motsatt effekt på oss… precis som amfetaminliknande preparat… de lugnar ju istället för att speeda upp.

Det går åt mer kraft att ta det lugnt för oss med bokstäver än vad det gör att vara aktiv, så jag tror att Man får kraft att vara stilla på nåt vis av energin..

[aspie]
1

Är det därför jag inte märker nåt på min dotter? Jag själv kan äta och drickav mkt sött utan att bli speedadObestämd

[Fiction]
1

Jag har en ADHD-diagnos och jag blir INTE speedad av energidrycker. Jag brukar häva i mig några stycken när jag måste hålla mig fokuserad utan att somna, vilket jag i normala fall gör om jag håller mig alltför stilla.

David
1

Jag klarar inte av energidrycker, är ungefär som att äta koffeintabletter för mig. Nästan så jag går över i något halvmaniskt tillstånd. Men det kan troligtvis bero på de mediciner jag äter.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Svea-
0

dricker ej såna saker men cola & kaffe å jag får ingen speed effekt alls.. såsom # 2 skrev så har det oftast ingen effekt på oss…det e nästan som en sorts självmedicinering…vi håller oss lunga&blir lugnare då..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Fiction]
0

Jag kan tillägga att jag i perioder har varit "beroende" av koffeintabletter, energidrycker eller efedrin (innan det blev narkotikaklassat, kanske bör tilläggas) för att hålla mig vaken. Det gör mig inte ett dugg speedad utan snarare normal.

[Tassy]
1

Jag kan varken dricka cola, kaffe eller energidrycker. Jag mår fruktanvärt dåligt av en ganska liten mängd, och reaktionen kan variera ifrån gång till gång, samma sak med alkohol, fäst där blir effekten tio gånger värre, minst. Ibland blir jag hyper, ibland kollugn. Olika från gång till gång, men jag blir alltid darrig, kallsvettig och mår illa.

sissie
0

Min son som har AS och ADHD säger själv att han känner sig lugnare och mera skärpt om han får energidryck. Framför allt Red Bull

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[aspie]
0

#9 Precis så säger min dotter oxå som har AS och ADHD

Lostlie
1

Japp, lugnare och på bättre humör här med.

Puhlo
0

Jag har bekanta som ger sina adhd-ungar (riktigt älskvärda buskorvar är vad de är, men riktigt jävla speedade dygnet runt) en halv burk coca cola var om de är uppe efter kl 12 på kvällen (då de inte kan ligga still och sova) och då slocknar de som små ljus. :)

Själv somnar jag av varma koffeinhaltiga drycker. Te går bra i viss mån, men kaffe, shit pommefritt, där kan jag snarka efter en halv kopp.

Annars bör jag väl påpeka att alla människor är olika, även vi med diagnos. Alla funkar inte likadant, så att säga att ALLA som har XX diagnos blir speedade är fel.