Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 2388 ggr
Sweetelle
0

Missbruk och centralstimulantia

Har hittat en mycket intressant artikel om missbruk vid ADHD. För min del extra intressant då concertan inte fungerade så bra för mig.

Kanske på grund av att jag dels har ganska mycket hyperaktivitet/aggressivitet och att jag har autistiska drag.

Rekommenderar alla starkt att läsa artikeln på Attentions hemsida.

[aspie]
0

Mycket intressant Elva. Har läst av några som sagt att Metamina tog bort deras alkoholsug. Kanon juSkrattande Det är bara att hoppas på att detta kommer ut och förstås av vissa inom sjukvården bl.a

Sweetelle
0

#1 Jag tänkte också att det kanske passar oss med autistiska drag bättre med Metamina, som han nämner i artikeln, jag kanske skulle fått det istället för Concerta, kanske något för din dotter att testa med, visst hade hon ADHD och Asperger?

[aspie]
0

Ja, det var Aspergers och ADHD min dotter har. Hon har endast Ritalin idag och hjälp så dyr den är. Undrar om Metamina är billigare? Hon missbrukar inget vd jag märkt men hon kanske skulle må bättre av det och kanske slippa undan billigare. De tar ju för sjutton över 800 kr för en liten pytteburk.

Om det visar sig att jag har AS eller AS-drag så skulle jag vilja prova metamina

Sweetelle
0

#3 Det är nog snarare dyrare med Metamina eftersom den används mindre och är mer amfetaminlik så vitt jag vet, men det spelar ju ingen roll för det kostar ändå 1800 kr per år ju oavsett hur mycket varje burk kostar.

Jag menar vi med psykiska problem och med diagnoser kommer ju snabbt upp i högkostnadsskyddet.

[aspie]
0

Jo det är sant att vi snabbt kommer upp i högkostnadsskyddet. Problemet är bara att min dotter vill betala kontant och inte på avbetalning. Envis till tusen. Kan hon ha ärvt det efter mamma kanskeObestämd