Autismliknande = Behandlas dåligt!
Jag stör mig enormt på en sak, Jag har alltid varit bra på logiskt tänkande och har ett normalt IQ det enda "felet" jag har är att jag har problem med mattematik. Jag fick min diagnos 2007, någon gång på julen, Redan i januari 2008 skulle jag på ett kollo för att jag skulle få det kul, och jag hade haft det jättejobbigt, Och så sätter dem mig på ett kollo, med barn som inte ens kan prata, eller gå på toa själv, Snacka om att jag mådde dåligt, jag grät jämt, Och kände mig sjukt dålig, det blev inte heller bättre av att jag hade mens den veckan… Sedan Insåg alla att det var fel kollo för mig, Min handläggare bad om ursäkt, Sommaren 2008 kom jag på ett "normalt" kollo för mig, med barn som har liknande problem som mig Asperger,adhd osv… Nu 2009 I Februari skulle jag börja på ett internat, Min nya handläggare sätter mig på en skola där dem bara har, särundervisning jag jobbar så snabbt o dem andra sitter kvar i en timme med uppgiften, Jag passade inte in jag var mycket mer smartare än dem! Sedan kunde jag inte gå kvar där, till sist hittade vi en internatskola som passade, med normal skola. Men varför ska det vara såhär, Man kan väll Ialllafall anstränga sig lite mer, o tänka på en människas liv, innan man gör sånt här…
Det låter hemskt! 
jaa jag vet… det är det som är dåligt med att vara funktionshindrad!
Så dåligt, det verkar som de/din handläggare bara sett ordet "autism" utan att begripa vilket stort spektrum det är på olika autismdiagnoser! Tur för dej att du såg att det var sammanhanget som var fel, och inte du.
Och för väl att du till sist går i en skola som passar dej! Hoppas du slipper såna missförstånd i framtiden, Snurro.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag vet men man kan väll kolla upp lite, mer hur personen är innan man gör sånt där, Tack för dina åsikter det är så sant så lena^^:)

Vad hemskt. Att göra samma misstag två gånger dessutom.
MVH Agnes

mer respekt över lag behövs överallt.. men det e ej förrän dom själva blir drabbade av någons respektlöshet som dom reagerar.. tyvärr.
kram snurro
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.