Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1637 ggr
[YlvaP]
0

Första utredningsdagen

Japp nu är dagens tester slutförda. Det blev ett muffinstest där jag skulle baka muffins efter instruktion. Sen skulle jag dammsuga men vet inte varför.

Hos psykologen fick jag göra ett koncentrasionstest på datorn. Jag fick väldigt höga poäng på det.

Sedan blev det WAIS-test och det blev lite si och så där med. Men vi pratade mycket och länge om mina problem. Och mycket av min barndom kommer jag inte ihåg.

Svea-
0

kämpa på… sänder styrkekarmar å tänker på dig…kram kram kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[YlvaP]
0

Nu har jag varit på min andra dag och jag är helt slut. Testerna var tråkiga och jag fick inget i "utbyte" så att säga. Det märkte även psykologen som berättade det för mig idag.

Psykologen nämnde att Asperger ligger närmast men hon ville inte ge några raka besked om det idag. Men hon ville även prata med min mamma om min barndom.

Idag var det massor av frågor och jag är som sagt helt slut efter denna dag.

Nu måste jag vänta enda tills februari innan jag får komma på diagnosställningen.

sudniF
0

Skämtar du? Förvånad

Kan man alltså få göra saker sådär?

Altså, haha, jag får nog bra ge upp, inte för att det ens är dags för något ännu, men jag kan ju knappt göra sakewr när sambon ser på, knappt göra saker allas för jag går i baklås över att jag är så värdelös.

Hur i helsefyr tar man sig igenom sådant där?

[aspie]
0

#4 Tror inte alla kommuner utför samma tester. Min dotter gjorde inte dessa bak och mat tester när hon blev utredd

[YlvaP]
0

Ja det tyckte jag var lite konstigt men det var för att kolla om jag klarade av att utföra en uppgift och motoriken.

Svea-
0

Det är olika!! Härligt kämpat!! kram

sudniF
0

Ok tack för svaren, äh här ska det nog vara otroligt om man ens får en utredning.

ypax-  bra kämpat iaf :-D

cowboy-63
0

När jag gjorde min utredning så fick jag också baka och sånt, men det konstiga var att just då fungerade jag bättre än vanligt och var rädd att det inte skulle komma fram hur jobbigt det är i verkligheten. Det kom iaf fram i slutändan för jag fick de diagnoser som jag misstänt.

HannaM
0

Märkligt det här med typ baka och städa.. om jag hade haft någon som satt och studerade det i syfte att ta reda på hur jag fungerade hade jag blivit motiverad och gjort det på ett helt annat sätt än när jag bara går hemma.. Sen måste det väl vara skillnad på vem man är. Jag har bakat så myckte muffins och sockerkakor att jag kan receptet i huvudet, jag hade nog varit mer strukturerad än någon som aldrig gjort det förut och måste läsa receptet innantill…

Svea-
0

jag gjorde ju en ADHD utredning för ett år sen cirka å har ej fått göra såna här saker då.så det e olika varför vet jag inte.men finns det ett sätt man ska städa å baka på så kan jag inte det i alla fall.jag gör som pippi städar överallt å ingenstans.lagar mat å bakar till ett helt kompani när vi bara är 3-4 pers.

mmm…konstigt..varför det inte är lika menar jag?