Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1749 ggr
timmelin
0

Snabba råd för exploderande själ

Hej

Snabba råd nu tack Tungan ute

Håller på att explodera, känns som myror i kroppen. Känner mig ledsen utan att veta varför och totalt orolig

Ge mig råd, men inga råd att jag ska ta det lugnt för då exploderar varenda cell i kroppen på mig

Skrikandes

rataxes
0

sådär är jag också hela tiden. min tera sa att ajg skulle skriva listor, för att få ordning.

LenaR
0

Andas djupt, in genom näsen och ut genom nästan stängd mun? Spring på stället? Andas i fyrkant? (Finns artikel om det inne på psykologisajten). Sätt på bra musik och schossta loss?

Jag kommer inte på något bättre just nu!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Aspielejon34
0

Simultan..jag skapade just en tråd om detta där jag tog upp "myror i kroppen " , jag kan oxå känna så.

Det jag vet som både akutpersonal sagt och jag själv kommit till insikt om är att för mycket kaffe för mig lite orolig. Jag berättade en gång på akuten när jag sökte för konstig huvudvärk att jag har Asperger, en kvinna svarade sen att- Har du Asperger ska du inte dricka kaffe..och liksom nästan skakade på huvet, och tittade rätt allvarligt på mig.

rataxes: ja, det ligger mycket i att vi behöver listor för ordningen, jag borde börja med det på allvar här.. Jag gör lista över matinköp så känner jag mig liite mera ekonomiskare än när jag spontanhandlar och e hungrig..

HannaM
0

För mig fungerar det nog bäst med promenad, bli fysiskt trött.

rataxes
0

spontanhandla när man är hungrig är nog det sämsta man kan göra =) men ibland gör vi det för att det är kul. man måste tillåta sig ibland.. =)

oj, jag har också hört det där med kaffe. det är inte bra om man har ADHD heller. det är ångesthöjande eller va man säger.. fast jag dricker kaffe ändå.. ibland.

när man blir sådär "galen" kan det vara bra att ha en lista för att återfå fokus på ngt man kan göra, så man slipper klättra på väggarna.. så när man får ett bryt kan man gå å kolla på listan för att se om man kan komma på bättre tankar. men det är inte säkert att det funkar, jag har inte provat än. men ska. vad som helst är bättre än bryten..

rataxes
0

#4 promenad är bra!

timmelin
0

Tack alla härliga människor på denna sida

helt underbart att vi finns alla vi störtsköna människor

Har bara en fråga till dig Lena R. Jag hittade inte artiklen om fyrkantig andning på psykologsajten. Vill du hjälpa mig vidare?

Löste det idag genom att sätta på sportify och lyssna på Fronda

Och dansade i gillestugan ( galen men det gjorde mig gott)

Det här med listor ska jag testa

( bara jag kommr dit, låter skitbra)

Skrattande

LenaR
0

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

BMTech
0

Jag vet precis vad du menar.

Blev förkyld innan ochvar hemma några dagar.

Det räcke för att verkligheten skulle komma ifatt.

Nu har jag så mycke ångerst att jag inte orkar gå tillbaka till jobbet.

Jag har en tid hos läkare på onsdag så jag hoppas det händer nått för jag är så körd i botten nu att jag inte orkar nånting.